به گزارش پارس به نقل از تسنیم، برزین ضرغامی مدیرکل ارشاد استان تهران از طرح بازرسی برای مقابله با توزیع تقویم‌های بدون مجوز خبر داد و گفت:‌ از سال گذشته طبق دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صدور مجوز هر نوع تقویم به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران تفویض شد. اما برخی از متقاضیان حقیقی و حقوقی بدون مجوز اقدام به چاپ تقویم کرده‌اند.

وی افزود: براساس بازرسی و گزارشات رسیده تقویم‌هایی در سطح شهر در حال توزیع است که از اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان  تهران مجوز دریافت نکرده‌اند و این اقدام مراکز چاپی اعم از چاپخانه، لیتوگرافی ها و صحافی تخلف بوده و با آن‌ها براساس قوانین موجود برخورد می‌شود.

ضرغامی گفت:‌ در این تقویم‌ها اشکالاتی از جمله عدم ثبت برخی مناسبت‌ها و روزشمار‌های مذهبی و ملی‌ و... دیده شده است که اگر کنترل نشود‌، رفته رفته موجب ایجاد مشکلاتی در تقویم رسمی کشور می‌شود. به همین دلیل از روز‌های پایانی هفته گذشته طرح بازرسی از سطح شهر آغاز شده و تقویم‌هایی که چاپ و توزیع شده‌اند از سطح شهر،‌ فروشگاه‌ها و چاپخانه‌ها جمع‌آوری شدند.

وی با بیان این مطلب که این بازرسی‌ها تا روز جمعه 24 دی ماه ادامه داشت‌، گفت:‌ ما به چاپخانه‌ها و لیتوگرافی‌ها پیش از این اعلام کرده بودیم‌، که بر اساس قانون چاپ هر نوع تقویمی بدون مجوز ممنوع است و در صورتیکه که این امر مشاهده شود،‌ به مراجع ذی‌صلاح معرفی خواهند شد.