به گزارش پارس به نقل از فارس، پژمان مهدوی‌‌فر ظهر امروز در نشست مشترک خانه مطبوعات با شورای بسیج رسانه استان ایلام با حضور معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و رئیس سازمان بسیج رسانه استان اظهار داشت: آموزش خبرنگاران استان ایلام یکی از برنامه‌های شورای بسیج رسانه استان ایلام بوده که در این راستا برنامه‌ریزی لازم را داشته است.

رئیس شورای بسیج رسانه استان ایلام گفت: بر اساس تقویم سازمانی سهمیه برپایی دو دوره آموزشی با ظرفیت 90 نفر به استان ایلام داده شده که باید این برنامه دتا قبل از سال جاری در استان ایلام اجرایی شود.

وی ادامه داد: سعی می‌شود برای برپایی این دوره از اساتید مجرب داخل و خارج استانی استفاده شود و در پایان نیز با صدور گواهینامه معتبر این دوره‌ها به پایان برسند.

این مسئول اضافه کرد: برپایی اردوهای درون استانی یکی دیگر از برنامه‌های سازمان بسیج رسانه استان ایلام بوده و در سال جاری دو سهمیه به ظرفیت 100 نفر به سازمان بسیج رسانه استان ایلام تعلق گرفته که شورای بسیج رسانه آمادگی برپایی این اردوها را دارد.

مهدوی‌فر تصریح کرد: افزون بر این اردوها، برنامه‌هایی به مناسبت‌ها و فراخور نیاز استان ایلام از جمله کوه‌پیمایی در نظر گرفته شده است که با همکاری اصحاب رسانه اجرایی خواهد شد و بسیج رسانه در هر دوره کوهپیمایی به ظرفیت 100 نفر توان و استعداد اجرای این برنامه را دارد.

رئیس شورای بسیج رسانه استان ایلام گفت: مهم‌ترین برنامه شورای بسیج رسانه استان ایلام مربوط به روز قشر است و برای این روز که به مناسبت سالروز شهادت رهبر در 22 دی ماه است برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است که انتظار است تمام اصحاب رسانه در این برنامه شرکت فعال داشته باشند و از برنامه‌های تدارک شده بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های در نظر گرفته شده مربوط به بزرگداشت روز خبرنگار است که برای این روز نیز برنامه‌های خاصی تدارک دیده شده که قرار است جشنواره‌ای با عنوان امر به معروف و نهی از منکر برپا شود.

این مسئول اضافه کرد: در این جشنواره سعی می‌شود مهم‌ترین منکر و معروف حوزه کاری رسانه در استان ایلام از سوی اصحاب رسانه با تولید خبر، گزارش و ... شناسایی شود تا در قالب جشنواره به بهترین اثر جوایزی اهداء شود.

مهدوی‌فر تصریح کرد: به زودی و در نخستین فرصت فراخوان این جشنواره از طریق رسانه‌های استان ایلام جهت استحضار اصحاب رسانه اطلاع‌رسانی خواهد شد.