به گزارش پارس به نقل از ایسنا، «سارا هویی» شاعر انگلیسی چینی با اولین کتاب خود، «حلقه یشم» موفق شد جایزه 20 هزار پوندی «تی.اس. الیوت» 2016 را به خانه ببرد.

هویی در «حلقه یشم» خاطرات دوران کودکی خود در هنگ‌کنگ، بخشی از مطالعات دانشگاهی، اصطلاحات پیچیده و تلمیح‌های ادبی را در هم تنیده است. این شاعر که متولد سال 1983 است، مادری چینی و پدری انگلیسی دارد.

امسال ناشران 142 کتاب شعر را برای شرکت در این رقابت ارائه کردند. «دن پترسون»، «شین اوبراین» و «لز موری» از برندگان پیشین این جایزه هستند که در این دوره رقابت در مرحله نهایی از هویی شکست خوردند. «لز موری» و «کلودیا رنکین» برنده جایزه شعر «فوروارد» 2015، هم از دیگر شاعران نام‌آشنایی هستند که به فهرست نهایی این دوره جایزه «تی.اس الیوت» راه پیدا کرده بودند.

جایزه ادبی «الیوت» برای بزرگداشت نام «توماس استرنز الیوت» شاعر، نمایش‌نامه‌نویس و منتقد ادبی برنده‌ نوبل ادبیات نام‌گذاری شده است. او در سال 1888 در ایالت میسوری آمریکا به دنیا آمد. الیوت در مجموع هفت نمایش‌نامه، 17 اثر غیرداستانی و 10 کتاب شعر نوشت. او از کسانی چون «هومر»، «دانته»، «شکسپیر» و «جوزف کنراد» الهام گرفت و خود الهام‌بخش نویسندگان دیگری شد.

به گزارش بوک‌سلر، الیوت در دوران زندگی، جایزه‌های متعددی دریافت کرد که به نوبل ادبیات، نشان لیاقت از پادشاه جورج ششم در سال 1948، نشان افتخار دولت فرانسه در سال 1951، جایزه‌ «گوته» در سال 1955، مدال «دانته» در سال 1959، نشان شوالیه‌ ادبیات و هنر فرانسه در سال 1960 و نشان آزادی ریاست‌جمهوری در سال 1964 می‌توان اشاره کرد.