به گزارش پارس به نقل از ایسنا، بهمن نامورمطلق درباره طرح حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی در کمیسیون صنعت و معدن بیان کرد: به دنبال گله‌مندی هنرمندان صنایع‌دستی،نمایندگان مجلس طرح‌هایی را جهت حمایت از هنرمندان پیشنهاد دادند. مثلا شهرداری مثل سایر شهرداری‌های دیگر دنیا حمایت جدی از صنایع‌دستی کند و بازارچه‌ها و فضاهایی را در اختیار هنرمندان بگذارد تا آنها بتوانند محصولات‌شان را در غرفه‌هایی با قیمت‌های کارشناسی عرضه کنند.

او ادامه داد: این طرح در حوزه گفتمان‌سازی نیز خطاب به صدا و سیما می‌خواهد که صنایع دستی را در فرهنگ‌سازی تغییر الگوهای مصرف و سوق دادن ایرانی‌ها برای استفاده و خرید بیشتر از این محصولات که هویت فرهنگی ما در گِروی آنهاست بیشتر حمایت کنند.

معاون صنایع‌دستی افزود: طرح حمایت از هنرمندان صنایع دستی، دولت را در حمایت بیشتر از بخش صادرات صنایع دستی، بیمه و مستمری هنرمندان موظف می‌کند. همچنین از آموزش عالی خواسته شده که گروه‌های علمی مرتبط با نیازهای صنایع‌دستی راه‌اندازی و توجه بیشتری به این موضوع کنند.

نامورمطلق با بیان اینکه توضیحات داده شده در بندهای اصلی این طرح قرار گرفته، ادامه داد: همچنین در این طرح از میراث فرهنگی خواسته شده فضاها و خانه‌هایی تاریخی را که امکان واگذاری آن وجود دارد را در اختیار صنایع‌دستی بگذارند و در این فضاها از فروش هرگونه اجناس خارجی صنایع‌دستی خودداری شود. به نظر من اگر این طرح تصویب شود، تحولی را در حوزه صنایع دستی ایجاد می‌کند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: اگر در برنامه ششم توسعه خوب دیده شویم می‌توانیم اعتبارات مناسبی در این زمینه بگیریم و صنایع‌دستی را از وضعیت فعلی خارج کنیم و به رشد آن سرعت بیشتری دهیم.