به گزارش پارس به نقل از ایسنا، با حکم مجید رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس مجموعه تماشاخانه ایرانشهر، اعضاء شورای سیاستگذاری مجموعه تئاتر ایرانشهر معرفی شدند که در بین آن‌ها نام بهروز غریب‌پور نیز دیده می‌شود.

همچنین آتیلا پسیانی، فرهاد مهندس‌پور، حسین مسافر آستانه و حسین پارسایی(دبیر شورا) دیگر اعضای شورای سیاست‌گذاری تماشاخانه ایرانشهر شهر معرفی شده‌اند.

بهروز غریب‌پور با اشاره به دلیل پذیرش این حکم و در پاسخ به اینکه چطور به عنوان بنیان‌گذار تماشاخانه «ایرانشهر» و مدیرعامل خانه هنرمندان ایران حاضر به عضویت در این شورا شده است، اظهار کرد: یک زمانی تماشاخانه «ایرانشهر» یک سوله قدیمی بود و کسی باور نمی‌کرد به یک تماشاخانه صاحب‌نام تبدیل شود و اهالی تئاتر برای اجرا به آنجا دل ببندند؛ آن موقع مکاتباتی را با شهرداری انجام می‌دادم تا در این محل یک تماشاخانه تأسیس شود که البته این اتفاق پس از استعفای من رخ داد و تماشاخانه ایرانشهر توانست رسمیت پیدا کند.

او گفت: در آن زمان ایده‌هایی را در نظر داشتم که با رفتنم به سرانجام نرسید. حال می‌خواهم آرزوهایی را که در آن زمان می‌خواستم محقق کنم به اجرا دربیاورم، چون هدف من از تأسیس تماشاخانه «ایرانشهر» فقط اضافه کردن یک سالن نبود، بلکه می‌خواستم یک تماشاخانه الگو اضافه شود.

غریب‌پور اضافه کرد: در جلسه روز گذشته شورای سیاست‌گذاری نیز اعلام کردم که علت پذیرش من از عضویت در این شورا غیر از این نیست که ایده‌هایی را که زمانی ناکام مانده بودند، محقق کنم. این تماشاخانه باید یک الگو، نه تنها برای تئاتر تهران بلکه برای تئاتر شهرستان‌ها نیز باشد.

وی افزود:‌ در طی سال‌هایی که تماشاخانه «ایرانشهر» فعالیت می‌کرد، روز به روز از نظر اجرا، تعداد تماشاگر و نوع اعمال مدیریت افت کیفی داشته است. طبیعی است که اولین وظیفه ما این باشد که مدیریت مناسبی برای این تماشاخانه با تعیین سیاست‌گذاری‌های اجرایی وضع کنیم.

کارگردان اپرای «لیلی و مجنون» که چند روزی است در تالار فردوسی روی صحنه رفته است، ادامه داد: گلایه من در این مدت این بوده که تماشاخانه ایرانشهر در حال حاضر بیشتر یک لوکیشن است تا اینکه مشخصات یک تماشاخانه واقعی را داشته باشد. در این راستا باید از جریانی که تصور می‌کند یک سالن در اختیار دارد و می‌تواند اینجا را یکی دو ماه برای اجرای تئاتر اجاره دهد، فاصله بگیریم و ایرانشهر را به عنوان یک تماشاخانه مولف معرفی کنیم.

غریب‌پور در پاسخ به اینکه آیا مطمئن است که دیگر اعضای شورای سیاست‌گذاری نظرات او را می‌پذیرند؟ پاسخ داد: طبیعی است که من در این شورا فقط یک رأی دارم و باید نسبت به رأی اکثریت انعطاف داشته باشم اما تصورم این است که این شورا به گونه‌ای پیش می‌رود که به این زودی‌ها از آن جدا نشوم. با این حال طبق آنچه در جلسه مطرح کرده‌ام اگر آگاه شوم که حضورم موثر نیست از عضویت در شورا عذرخواهی خواهم کرد.

 در بخشی از حکم رجبی معمار خطاب به اعضای شورای سیاستگذاری آمده است: «مجموعه تئاتر ایرانشهر به عنوان یکی از موثرترین و تخصصی‌ترین سالن‌های نمایش کشور همواره در کنار سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و ساماندهی هوشمندانه در جهت ترسیم چشم انداز شایسته در عرصه هنرهای نمایشی نیازمند تجربه و تخصص گرانقدر فرهیختگان هنرهای نمایشی است، امیدوارم با حضور و همراهی مسئولانه و عالمانه شما و مشارکت قاطعانه هنرمندان، شاهد شکوفایی بیش از پیش مجموعه تئاتر ایرانشهر باشیم.»