به گزارش پارس به نقل از ایرنا، ˈعبدالحسین مختابادˈ با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای اصلی شهردار تهران رویکرد اجتماعی، فرهنگی است و بخشی از این رویکرد نیز بحث ساخت و ساز و نگهداری اماکن فرهنگی است.

وی با بیان اینکه ستاد ˈنجات تئاتر شهرˈ تشکیل شده افزود: در جلسه ای باحضور

اعضای انجمن خانه تئاتر مشکلات تئاتر شهر بررسی شده و با همکاری شهرداری، وزارت ارشاد و سازمان میراث فرهنگی وضعیت بحرانی ساختمان تئاترشهر به عنوان یک مکان صاحب شناسنامه در عرصه فرهنگ و هنر ایران ساماندهی می شود.

عضو شورای شهر تهران همچنین درباره فضای پیرامون تئاتر شهر خاطر نشان کرد: این فضا متاسفانه کاملا غیر فرهنگی و هنری شده و باید از لحاظ چیدمان، فرهنگی هنری شود و از حالت بازار مکاره خارج شود تا ساختمان به عنوان یک اثر تاریخی هنری خود را نشان دهد.

همچنین در این جلسه ˈایرج رادˈ مدیر عامل خانه تئاتر ایران وضعیت تئاتر شهر را اورژانسی دانست.

وی گفت: چند سالی است که در عرصه های مختلف در اطراف تئاتر شهر ساخت و سازهایی صورت گرفته که این مسائل لطمه شدیدی به خود ساختمان زده و علاوه بر آن بر فضای فرهنگی-هنری آن نیز اثر منفی گذاشته است.

راد افزود: با کمک شورای شهر مشکلات ایجاد شده برای این ساختمان فرهنگی-هنری و فضای پیرامون آن را بررسی می کنیم تا بتوانیم به یک جمع بندی واحد درباره حفظ و نگهداری این اثر تاریخی هنری برسیم.