به گزارش پارس به نقل از مهر، امیر خوراکیان گفت :کتاب «روایتی از زندگی و زمانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» برداشت تنظیم‌کننده محترم است و به طور طبیعی در حد گرایش ها و اطلاعات نویسنده محترم است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره انتشار این کتاب،تأکید کرد: وقتی یک اثر از این موسسه مجوز نشر دریافت می‌کند بیانگر تایید همه جوانب و رویکردهای آن نیست و باید گفت این کتاب طبیعتاً اثری جامع، کامل و خالی از کمبود و ضعف نیست.

خوراکیان در عین حال گفت: تلاش تدوین کننده محترم کتاب «روایتی از زندگی و زمانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» ارزشمند بوده و در حد خود شایسته تقدیر و تشکر است.

وی در ادامه با رد ادعای تهیه این اثر توسط موسسه حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، افزود: اینکه برخی گمان کنند این اثر توسط موسسه حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری تهیه شده است، یا حتی این موسسه مدیریت محتوایی مستقیم بر این کار داشته است درست نیست.

خوراکیان تاکید کرد: در فرآیند بررسی موسسه و صدور مجوز صرفاً درباره نقل قول‌ها و بیانات و برخی دیگر از مواردی که مستقیماً به مقام معظم رهبری مرتبط است، نظارت لازم صورت می‌گیرد تا در این موارد خطا و ایرادی وجود نداشته باشد. با این حال درباره رویکرد کتاب، نوع نگاه به شخصیت‌ها و جریان‌ها، چگونگی روایت تاریخ و ... این موسسه دخالتی ندارد و تمام این موارد نظر شخصی و تشخیص‌ مؤلف محترم است.

وی همچنین با بیان این که بررسی این کتاب زمان زیادی برد و اشکالات و کمبودهایی در آن مشاهده شد، تصریح کرد: با همکاری قابل تقدیر گردآورنده کتاب، بسیاری از اشکالات برطرف شد، اما پر واضح است که ساختار اصلی محتوای کتاب را نمی‌شود به هم ریخت.

خوراکیان در باره نقل قول هایی که از رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر شده است افزود: این گونه نقل قول ها باید از دقت بیشتری برخوردار باشد.

وی در ادامه و در پاسخ به سؤال درباره چاپ نفیس کتاب که بعضاً مورد توجه و بحث قرار گرفته است، گفت: موسسه حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در شکل و نحوه چاپ و انتشار این کتاب نقشی نداشته و اساساً این مسائل با فرآیند صدور مجوز ارتباطی ندارد و به هیچ وجه موسسه درآن ذی نفع نیست.

 کتاب مذکور به همت آقای جعفر شیرعلی نیا تالیف و توسط ناشری خصوصی (انتشارات سایان) منتشر شده است. این انتشارات پیش از این نیز کتاب‌های مشابهی همچون «دایره المعارف مصور امام خمینی(ره)» و «تاریخ مصور دفاع مقدس» را از آثار همین نویسنده منتشر کرده است.