به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین، ناشر این کتاب در شرح اثر یادشده توضیح داده که دشمن‌شناسی از مفاهیمی است که در آیات و روایات اسلامی مورد توجه قرار گرفته است و بر هوشیاری همیشگی مؤمن و دشمن‌شناسی او تأکید شده و تبرّی از دشمن که لازمه‌ آن دشمن‌شناسی است در زمره‌ فروع دین قرار دارد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی بخش معتنابهی از بیانات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظّم رهبری به این موضوع اختصاص داشته است.

رهبر انقلاب بارها بر کسب بصیرت، بصیرت‌زایی و بصیرت‌افزایی که از ضروریات دشمن‌شناسی به خصوص در طوفان حوادث‌اند تأکید کرده‌اند. ایشان شناخت انواع و اقسام حیله‌های دشمن و معرفی آنها و آگاه کردن ملت را بارها و بارها به مسئولان و مردم گوشزد کرده‌اند.

کتاب «دشمن شناسی» که به همت امیر پورفاضلی تدوین شده به منظور شناخت روش‌های دشمن و راههای مقابله با آن در 14 فصل تعاریف، «ضرورت شناخت دشمن»، «علل و دلایل دشمنی»، «ماهیّت و ویژگی‌های دشمن»، «اهداف دشمن»، «شیوه‌ها»، «ابزارها و زمینه‌های دشمن»، «برنامه‌ریزی‌های دشمن»، «شیوه‌ها و ابزار مقابله با دشمن»، «اقشار مورد هدف دشمن»، «عوامل کمک به دشمن»، «نقش امام راحل در مقابله با دشمن»، «ایستادگی در برابردشمن»، «رسانه‌ها و دشمن»، «استعمار فرانو و صهیونیسم»، «بزرگترین دشمن ملّت ایران» و کلام آخر تحت عنوان «پایان رویارویی ما با دشمنان چه وقت خواهد بود؟» تنظیم شده و در 512 صفحه و قیمت 15هزار تومان عرضه می‌شود.

برای تهیه و خرید کتاب می توانید به سایت khamenei.ir مراجعه فرمایید.