به گزارش پارس به نقل از تسنیم، دبیر دومین سوگواره سرخ، سیاه به رنگ عشق با اظهار امیدواری از اینکه بتوانیم برنامه ریزی‌های لازم را برای برگزاری سومین دوره سوگواره آغاز کنیم، گفت: سال آینده باید شاهد حضور بخش‌های بیشتری در این سوگواره باشیم.

مسعود زنده روح کرمانی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار این سوگواره که در گالری غربی برج میلاد برگزار شد، افزود: این سوگواره باید در رشته‌های دیگری از هنرهای تجسمی همچون نقاشی یا خوشنویسی که هنرمندان بسیاری در آن‌ها فعالیت کرده‌اند، گسترش یابد.

وی ادامه داد: گستردگی حضور هنرمندان در سطح ملی برای شرکت در دومین دوره از سوگواره بسیار خوب بوده بگونه‌ای که باید گفت در این دوره 65 درصد هنرمندان از استان‌های مختلف حضور داشتند و افزایش قابل توجهی در میزان تعداد شرکت کنندگان استانی داشتیم.

زنده روح کرمانی با بیان اینکه برگزاری دوره سوم سوگواره مزبور به طور بدیهی سخت‌تر از دو دوره قبل خواهد بود، عنوان کرد: امیدواریم تعداد گالری‌ها افزایش پیدا کند تا بتوانیم آثار بیشتری از هنرمندان را انتخاب و در معرض دید عموم قرار دهیم.

وی پیشنهادی را به سازمان زیباسازی شهرداری تهران ارایه کرد و در این خصوص گفت: آثار انتخاب شده در سوگواره در حد و اندازه‌ای هستند که مسئولان سازمان زیباسازی بتوانند سطوح مختلف شهر را در ماه محرم به آن‌ها مزین کنند.

مدیرعامل برج میلاد تهران: سومین دوره سوگواره را بین المللی برگزار کنیم

همچنین علیرضا شریفی مدیرعامل برج میلاد نیز با تقدیر از همه هنرمندان و هیات داوران گفت: برج میلاد تهران به یادمان ملی ایرانیان تبدیل شده و می‌تواند فضایی برای تجلی آثار هنرمندان باشد.

وی با اشاره به این نکته که هنرمندان ایرانی طی هزار و 400 سال و در دوره‌های مختلف به خوبی درخشیده‌اند، افزود: دومین دوره سوگواره هنرهای تجسمی «سرخ، سیاه به رنگ عشق» متفاوت از نخستین دوره آن -سال گذشته- بود و با ارتقاء سطح آثار هنری مواجه بودیم.

مدیرعامل برج میلاد پیشنهاد داد که دبیرخانه این سوگواره در بخش بین الملل نیز فعال شود؛ به طوری که از هنرمندان سراسر دنیا بخواهیم آثار خود را در حوزه‌های دینی و معنوی برای ما ارسال کنند و از طرفی ما نیز بتوانیم هنر دینی را به جهانیان معرفی کنیم.

وی در ادامه استقبال هنرمندان از این سوگواره را چشمگیر دانست و گفت: امروز که مراسم اختتامیه سوگواره مزبور برگزار می‌شود، باید آغازی برای هرچه بهتر برگزار کردن سومین دوره آن باشد؛ از همین رو دبیرخانه این سوگواره از امروز کار خود را آغاز می‌کند تا بتوانیم شاهد حضور بیشتر هنرمندان در سال آینده باشیم.

تقدیر از برگزیدگان و گشایش نمایشگاه آثار

معرفی برگزیدگان (نفرات اول تا سوم بخش‌های مختلف مانند عکاسی، تصویرگری و پوس‌تر) و اهدای لوح تقدیر و هدیه به آنان، بخش بعدی مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار سوگواره «سرخ، سیاه به رنگ عشق» بود.

برگزیدگان بخش پوستر

نفر اول/ محمدرسول عسگری از چهارمحال بختیاری

نفر دوم/ حسین کریمی از اراک

نفر سوم/ سعید ولی‌نژاد از تبریز

تقدیرشدگان

فرید نامی/ از بابل

سید حسین جعفرنژاد / از بابل

سعید ولی نژاد/ تبریز

وحید اسدی/ ایلام

برگزیدگان بخش تصویرگری

نفر اول/ رضا مکتبی از تهران

نفر دوم/ محمود آزادنیا از مشهد

نفر سوم/ سحر حقگو از تهران

تقدیرشدگان

مجموعه آثار/ نرگس محمدی از تهران

مجموعه آثار/ محسن محمد میرزایی از تهران

حسن عامه کن از تهران

سیدحسام طباطبایی از تهران

برگزیدگان بخش عکاسی

نفر اول/ مهدی ساعت‫ساز از تهران

نفر دوم/ جواد عسکراوغلی از ارومیه

نفر سوم/ محمدرضا مسندانی از بندرعباس

تقدیرشدگان

سیدحسین حدائقی از رشت

رضا واعظ‌پور از تهران

بخش ویژه

نفر اول/ شاهین نوبری از تهران

نفر دوم/ فاطمه نصیری از تهران

نفر سوم/ نرگس محمدی از تهران

در پایان، نمایشگاه این آثار توسط دبیر سوگواره و مدیر عامل برج میلاد تهران گشایش یافت؛ این نمایشگاه تا چهارم دی ماه 94، همه روزه از ساعت 9 تا 21 در گالری غربی برج میلاد میزبان علاقه مندان است.

سوگواره «سرخ، سیاه به رنگ عشق» آخرین برنامه از ویژه برنامه ماه‌های محرم و صفر برج میلاد با عنوان سوگواره «خیمه‌ها و نجوا‌ها» بود که در بخش تجسمی دومین دوره خود را برگزار کرد.