به گزارش پارس به نقل از مهر، نشر ماهی مجموعه هشت جلدی جدیدی را برای مخاطبان کودک با عنوان «دنیای پیتر‌خرگوشه و دوستان» روانه بازار کرده که در هریک از آنها داستانی با محوریت یکی از حیوانات جنگل برای کودکان روایت شده است.

نویسنده این مجموعه بئاتریکس پاتر نخستین مجلد از این کتاب‌ها را در سال ۱۹۰۲ منتشر کرده و به دلیل استقابل قابل توجه به عمل آمده از آن توانست به زودی نام خود را در ذیل نویسندگان کلاسیک کودک و نوجوان به ثبت برساند.

بئاتریکس پاتر داستان‌های این مجموعه را برای فرزند یکی از بستگانش نوشت. همچنین تصویرگری این مجموعه نیز اثر پاتر است این مجموعه، که از اولین انتشارش بیش از یک قرن می‌گذرد، تاکنون به ۳۶ زبان ترجمه شده و جزو پرفروش‌ترین مجموعه‌کتاب‌های جهان است.

پاتر دروان کودکی خود را به شیوه‌ای متفاوت با رسوم عهد ویکتوریا، صرف نقاشی از حیوانات و بررسی آنها کرد.

شیفتگی او به جهان طبیعت انگیزه اصلی خلق مجموعه کتاب‌های کوچک وی شد و به گفته خودش منبع الهام آن نیز منطقه‌ای در شمال غربی انگلستان بود که وی سی سال پایانی عمرش را در آن سپری کرد.

مجموعه پیتر خرگوشه و دوستان در قالب هشت کتاب با عنوان پیتر خرگوشه، ناتکین سنجابه، خیاط گلاستر، بنجامین خرگوشه، دو موش ناقلا، خانم تیگی چشمکی، آقای جرمی ماهیگیر و تامی پیشی منتشر شده است.

بئاتریکس پاتر داستان‌های این مجموعه را برای فرزند یکی از بستگانش نوشت. همچنین تصویرگری این مجموعه نیز اثر پاتر است این مجموعه، که از اولین انتشارش بیش از یک قرن می‌گذرد، تاکنون به ۳۶ زبان ترجمه شده است و جزو پرفروش‌ترین مجموعه‌کتاب‌های جهان است.

نشر ماهی این مجموعه را با ترجمه علیرضا اسماعیل‌پور و قیمت هر مجلد پنج هزار تومان منتشر کرده است.