~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس هفته‌ی ملی کودک با همکاری بیش از بیست نهاد دولتی و چندین تشکل مردم‌نهاد از 15 تا 21 مهرماه در سراسر ایران از جمله در تهران به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

ویژه‌برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک در تهران  شامل برپایی نمایشگاه، نمایش فیلم، نشست‌های تخصصی، برگزاری جشن روز جهانی کودک، بازدید از موزه، کارگاه‌های فرهنگی هنری و... بود که بنا به گفته خانواده های شرکت کننده در این جشنواره این هفته را در ذهن کودکان تبدیل به خاطره‌ای مثال‌زدنی کرد.

جالب است بدانید که در مجتمع آفرینش‌های فرهنگی‌هنری، در روز جمعه 19 مهرماه یک رکورد تاریخی از حضور مخاطبان رقم خورد. نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک در این مجتمع میزبان بیش از دو هزار خانواده به همراه کودکان و نوجوانان همراه آنان بود که به جهت بازدید از نمایشگاه و شرکت در فعالیت‌های مختلف آن آمده بودند. غرفه‌های سفال‌گری با دست و چرخ، کاردستی، نجوم، و غرفه‌ی کانون زبان ایران از پرمراجعه‌ترین غرفه‌های این نمایشگاه بود.

همان‌طور که پیش از این اشاره شد برپایی نشست‌های تخصصی با حضور اساتید و کارشناسان صاحب نام یکی از برنامه‌های مهم کانون استان تهران در هفته‌ی ملی کودک بود. در این نشست‌ها به موضوعاتی از جمله نقش مدرسه در تربیت کودک و اهمیت تعامل خانه با مدرسه، نقش آموزش غیر مستقیم در رشد و تکامل کودک، خود ایمنی کودکان و مبازره با کودک آزاری، طبیعت بهترین معلم کودک و کاربرد رنگ در درمان کودکان، فضای مجازی و آسیب‌های آن، شکاف نسلی و تاثیر آن در شکل‌گیری شخصیت کودک و اثر دعا بر شکل‌گیری شخصیت کودک، تربیت دینی و نقش رهبران مذهبی در ترویج حقوق کودک پرداخته شد.

علاوه براین برنامه ها، ‌در روز 19 مهر که همزمان بود با روز جهانی کودک برنامه ای نمایشگاهی با شعار محوری «دنیا با لبخند کودکان زیباست" در همکاری وزارتخانه ها، سازمان های دولتی و جمعی از نهادهای خصوصی و تشکل‌های مردم‌نهاد از جمله جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

غرفه جمعیت دفاع از ملت فلسطین نیز با شعار من و کودک فلسطینی  و با هدف  همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی با برنامه های متنوع در این نمایشگاه حضور داشت.

 در این غرفه علاوه بر برگزاری مسابقات نقاشی و نمایشی و اهدای جایزه که موجب سرگرمی کودکان و نوجوانان شد به بازگویی شرایط سخت زندگی کودکان و نوجوانان فلسطینی در زیر سلطه صهیونیست های اشغالگر توسط مربیان امر پرداخته شد.

از سوی دیگر در این نمایشگاه که تا 21 مهر ماه ادامه داشت از بیش از 100 نقاشی کودک و نوجوان که به صورت زنده و در همدردی با کودکان فلسطینی در غرفه جمعیت کشیده شده بود  رونمایی شد.

محمد شاهدی مدیر روابط عمومی جمعیت دفاع از ملت فلسطین در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: بنا داریم این نقاشی ها را انشاالله در نمایشگاهی با نام خود تصویر گران  ان در معرض دید علاقمندان قرار دهیم.

وی تصریح کرد: معتقدم این سندی غیرقابل انکار از حمایت و همدردی ملت ایران از کودک تا بزرگسال با اصلی ترین قضیه جهان اسلام یعنی فلسطین و مسجدالاقصی است که در تاریخ ثبت خواهد شد که ملت اسلامی ایران هرگز لحظه ای از حمایت از مسلمانان جهان عقب نشینی نکرده است.

هفته ملی کودک در ایران همزمان با آغاز انتفاضه جدید فلسطینی ها در سراسر فلسطین علیه رژیم اشغالگر قدس برگزار شد. در دور جدید انتفاضه که چهاردهمین روز آن گذشت 30 فلسطینی از جمله 7 کودک به شهادت رسیدند و 1500 نفر دیگر مجروح شدند.