به گزارش پارس به نقل از افکارخبر، مجید مجیدی صبح امروز شنبه ۲۳ آبان ماه با حضور در دبیرستان نظام مافی به صورت نمادین در کلاس دوم دبیرستان این مدرسه در میان شاگردان حاضر شد و شروع به درس دادن «بچه‌های آسمان» یکی از درس‌های کتاب ادبیات کرد.

او در ابتدا به بچه‌ها خوش امد گفت. ناظم با ورد مجیدی یک بر پا می‌دهد و دانش آموزان بلند می‌شوند. ناظم می‌گوید:«در خدمت کارگردان برجسته جهان اسلام هستید».کسی که خالق «بچه‌های آسمان» است.

مجیدی در ابتدا گفت:«خوشحالم که در میان شما هستم و برای اولین بار می‌خواهم درس «بچه‌های آسمان» را که فیلمش را ساخته ام بدهم

مجیدی در ابتدا به نیمکت‌ها نگاهی انداخت و گفت:«چقدر تغییر کرده،دیگر جا میزی ندارد و تک نفره شده میز‌ها آن موقع لذت دیگری داشت».

او از شاگردان خواست درس را در ابتدا روخوانی کنند. سپس تاکید کرد که یکی از بچه ها سعی کند،متن را با حس و حال بیشتری بخواند.این در شرایطی است که خبرنگار ها و عکاسان در انتهای کلاس مشعول به کار خود و پوشش رسانه ای این حلسع نمادین هستند.

«بچه‌های آسمان» در سال ۱۳۷۵ جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم پانزدهمین جشنواره فیلم فجر را به‌دست آورد و در سال ۱۹۹۸ به‌عنوان یکی از ۵ نامزد نهایی جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار برگزیده شد. بچه‌های آسمان روایتگر ماجرای برادر و خواهری است که یک جفت کفش‌شان را به اشتراک گذاشته‌اند.