به گزارش پارس به نقل از تسنیم، علی مهدیخانی شامگاه شنبه در حاشیه دیدار با خانواده شهید سردار منصور سودی اظهار داشت: پیکر سردار منصور سودی امروز ساعت ۱۶ مورد استقبال مردم شهید پرور زنجان قرار گرفته و روز دوشنبه در گلزار شهدای پایین به خاک سپرده می‌شود.

وی تصریح کرد: سردار سودی فرمانده اطلاعات تیپ ۳۶ سپاه بودند که در مردادماه سال ۶۶ در عملیات نصر ۷ به همراه همرزم شهیدش محمد محمدی به فیض شهادت رسیدند.

مدیرکل حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه سردار سودی یکی از سرداران برجسته زنجانی در جنگ تحمیلی است، گفت: پیکر این شهید پس از ۲۸ سال توسط کمیته تفحص شهدا شناسایی و بعد از انجام آزمایش‌ها و مراحل اداری بنا به خواسته خانواده شهید فردا وارد زنجان می‌شود.

وی افزود: عملیات تفحص سردار سودی دو سال به طول انجامید که در این راه از هم‌رزمان شهید که از استان‌های آذربایجان غربی و اردبیل بودند دعوت شد تا محل دقیق شهادت ایشان مشخص شود.

مهدیخانی عنوان کرد: با توجه به آلوده بودن منطقه به مین عملیات تفحص طولانی شده و در نهایت پیکر این شهید به همراه دست خط ایشان پیدا شد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به حفظ یاد و ارزش‌های دفاع مقدس و به‌ویژه شهدا گفت: این شهیدان سرمایه‌های کشور هستند و وظیفه ما زنده نگه داشتن یاد و خاطره حماسه‌ها و رشادت‌های آنان است.

مدیرکل حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان خاطر نشان کرد: هدف از بازگرداندن شهدا به وطن پایان بخشیدن به سال‌ها دوری و چشم انتظاری خانواده‌های این شهیدان بزرگوار است.

وی افزود: مراسم استقبال از این دو شهید بزرگوار فردا از ساعت ۱۶ عصر برگزار شده و مراسمی نیز در حسینیه فاطمه الزهرا(س) سپاه و حسینیه اعظم زنجان برای وداع با پیکرهای مطهر شهدا برگزار می‌شود.