هنوز سال‌های زیادی از دفاع شکوهمند و غرورآفرین جوانان این مرز و بوم در برابر ایادی استکبار جهانی نمی‌گذرد؛ از سال‌هایی که به اعتراف خودشان ۳۶ کشور بسیج شدند تا ریشه‌های انقلاب را از خاک درآورند و انقلاب اسلامی را که چون استخوان در گلویشان فرو رفته بود محو کنند.

نزدیک به سه دهه از سال‌های خون و غرور و غیرت می‌گذرد و هنوز بسیاری از مادران و پدران این سرزمین داغدار جوانان برومندشان هستند اما در دل لبخند رضایتی دارند که برگرفته از معامله‌شان با خداست.

امروز دیگر دشمنان و مستکبران غربی در مورد ایران به‌عنوان کشوری ساده در خاورمیانه یاد نمی‌کنند و به برکت خون همان شهیدان، ایران را به‌عنوان قدرتی تأثیرگذار می‌شناسند. حاضرند با تمام توان‌شان پای میز مذاکره بیایند و درنهایت نگاه‌شان به کلام و بیان رهبر معظم، مقتدر و فرزانه انقلاب باشد. جرأت جنگ‌آوری‌شان تنها به کلام است و از گزینه‌هایی حرف می‌زنند که تجربه هر کدامشان آنها را به کام مرگ و انحطاط می‌کشاند و این را به یقین می‌دانند.

این شکوه و قدرت امروز مرهون مجاهدت‌های شبانه روزی رزمندگان و به بهای خون پاک شهیدانی است که یادشان هرگز از حافظه تاریخی این سرزمین پاک نخواهد شد. امروز عرصه مبارزه و جهاد تغییر کرده است. پس از سال‌های حضور غرورآفرین مردم در 8سال دفاع‌مقدس، غرب و سران استکبار از شیوه‌های دیگری برای صدمه زدن به پیکره انقلاب اسلامی و کشور برآمدند و مهم‌ترین آنها تهاجم فرهنگی و نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ است؛ موضوعی که رهبر انقلاب نیز موکدا بر مقابله و مواجهه دقیق و با برنامه در برابر آن تأکید داشته‌اند. به فراخور همین موضوع شیوه عملیات نیز باید تغییر کند.

این نبرد به‌مراتب سخت‌تر، دشوارتر و حساس‌تر است. مقطع زمانی مشخص و منطقه جغرافیایی معینی ندارد. در قاعده فرهنگ است و در هوا جاری. امری است که آن را تنفس می‌کنیم و به‌صورت تدریجی احتیاج مان به آن روز افزون می‌شود و از درون تهی می‌شویم. راه مقابله با این امر ایجاد احساس خطر، بسیج عمومی و پررنگ کردن ارزش‌های درونی جامعه است. تفکر علمی و بسیجی و جهادی باید در تمام جامعه سیال شود. باید در اذهان مردم به‌عنوان ارزش قرار بگیرد و چنین تفکری است که رنگ معنویت را به زندگی باز می‌گرداند. هفته دفاع‌مقدس مانند کتاب مرجعی است که مستمرا باید به آن رجوع شود تا در گذرگاه‌های تاریخی و حساس سیاسی، اقتصادی و... فراموش نکنیم که ملت ایران مراحلی به‌مراتب سخت‌تر را پشت سر گذاشته است. با استناد به آیه شریفه «وَ مَنْ یتَّقِ‌الله یجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً» باید محکم ایستاد و در انتظار وعده حق الهی بود که فرمود هرکه مرا یاری کند من نیز او را یاری خواهم کرد.

ضمن گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس به تمام خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ملت شریف ایران تبریک می‌گویم و همه باید در نهادینه‌سازی‌ تفکر جهادی در جامعه، به‌عنوان حیاتی‌ترین ابزار دفاع در برابر ظلم نظامی، اقتصادی و فرهنگی تلاش کنیم.