به گزارش پارس به نقل از فارس، محمدرضا جعفری ظهر امروز در نشست خبری پیرامون برگزاری هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه‌های آسمانی در سالن اجتماعات ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی اظهار کرد: 22 سال از تشکیل ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کشور می‌گذرد و خوشبختانه این شجره طیبه با تشکیل بزرگترین شبکه فرهنگ دینی در کشور، فرهنگ رضوی را در میان جوانان گسترش دهد.

وی با بیان اینکه 20 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد سراسر کشور فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه بر اساس بند «واو» ماده 6 قانون برنامه پنجم توسعه کشور، باید یک چهارم مساجد کشور دارای کانون فرهنگی، هنری باشند لذا قرار است 2 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در امسال در کشور تاسیس شود.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: این کانون‌ها، یک سرمایه اجتماعی بزرگ هستند چرا که آنها فضای مناسبی برای فعالیت و حضور جوانان در کشور ایجاد می‌کنند.

جعفری به برگزاری هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه‌های آسمانی در مشهد اشاره کرد و ادامه داد: 2 هزار و 500 نفر از خواهران و برادران که عضو منتخب کانون‌های سراسر کشور هستند در قالب پنج دوره اردویی از 31 مرداد تا 22 مهر 94 شرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی، جمعیت، خانواده، امر به معروف و نهی از منکر، بصیرت‌افزایی و کارآفرینی فرهنگی از جمله شش شاخص مهمی است که به عنوان دستورالعمل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور در نظر گرفته شده است.