به گزارش پارس به نقل از فارس، حجت‌الاسلام علی رحیمی گرکانی بعد از ظهر امروز در مراسم معارفه معاون امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس، اظهار داشت: بازسازی عتبات عالیات به مرحله توسعه رسیده است و هم‌اکنون طرح‌های توسعه حرم‌های مطهر ائمه اطهار در تمام شهرهای مذهبی عراق باقدرت در حال انجام است.

وی با بیان این‌که ستاد بازسازی عتبات عالیات با پشتوانه مردمی در این راه گام برمی‌دارد، افزود: ائمه جمعه و طلاب همیار ستاد بازسازی عتبات عالیات هستند و با کمک و مشارکت روحانیان می‌توان گام‌های مؤثر و ماندگاری در این راه برداشت و پاسخ گوی خیل عظیم مشتاقان خاندان عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) در عتبات عالیات بود.

به گفته وی، روحانیان و ائمه جمعه در جمع‌آوری و هدایت کمک‌ها و نذورات مردمی در امر بازسازی عتبات عالیات نقش بسزایی دارند و از این ظرفیت تبلیغی در این حوزه به خوبی استفاده شده است.

مسئول امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور تصریح کرد: با توجه به جایگاه عظیم روحانیت در امور مختلف از جمله امر بازسازی عتبات عالیات، در ستاد مرکزی تصمیم گرفته شد که برای بهره‌گیری هر چه بهتر از وجود این عزیزان، تشکیلات امور روحانیون در ستاد بازسازی عتبات عالیات ایجاد شود.

وی گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی، مساجد و کانون‌های فرهنگی،هنری مساجد، تعامل با خیران و نیکوکاران و اقشار مختلف مردم در راستای هدایت نذورات مردمی یکی از سیاست‌های تشکیل این معاونت است.

در ادامه این مراسم رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس بابیان اینکه امروز بعد از بازسازی عتبات عالیات تغییرات و تفاوت‌های گسترده‌ای نسبت به دوران پیش از سقوط صدام در حرم‌های شریف مشاهده می‌شود، گفت: درگذشته حرم‌های مطهر بسیار کثیف و غبارآلود بود ولی امروز به همت مردم حرم‌های مطهر بهتر از دیروز، زیباتر و توسعه‌یافته‌تر از گذشته هستند.

جابر مهدی یار، با بیان اینکه بازسازی عتبات عالیات با حمایت ائمه جمعه و روحانیت در حال انجام است، ادامه داد: این حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها باعث شده است که یک حرکت مهم در عالم تشیع شکل بگیرد و شیعیان نسبت به قبور مطهر ائمه اطهار (علیهم‌السلام) ابراز ارادت کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس، در ادامه با بیان اینکه با روابط خوبی که هم اکنون بین ایران و کشور عراق و همچنین با تولیت‌های حرم‌های مطهر ائمه اطهار (علیهم‌السلام) وجود دارد فرصت مشارکت حداکثری در امر بازسازی عتبات عالیات ایجادشده است، گفت: با اعزام نیرو، امکانات و اهدای نذورات گام‌های مؤثری در این راه برداشته می‌شود و ائمه محترم جمعه در استان فارس با بیان شیوای خود می‌توانند در حرکت مردم در این راه نقش بسزایی داشته باشند.

در این مراسم حجت‌الاسلام سید ابو فاضل رضوی اردکانی، معاون امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس نیز در سخنانی بابیان اینکه افتخار کار کردن در ستاد بازسازی عتبات عالیات بسیار بزرگ است گفت: بازسازی مشاهده شریفه در قرآن کریم و احادیث مشهود است و در قرآن کریم برای ساختن مرقد اصحاب کهف دستور داده‌شده است که این نشان از اهمیت الهی برای امر نگهداری قبور مؤمنین و متقیان است.

امام‌جمعه موقت شیراز، خدمت به عتبات عالیات را دارای اجر اخروی بالا دانست و افزود: خدمت کردن در این راه با زبان، قلم و امکانات بسیار مورد تأکید است و افرادی که در این راه گام برمی‌دارند در شمار مقربان درگاه الهی هستند و امروز مهم‌ترین سنگر شیعه، حرم‌های اهل‌بیت رسول‌الله (صلی‌الله علیه و آله و سلم) است و باید با همه امکانات این جایگاه رفیع را حفظ کرد.

به گزارش فارس، در این مراسم با صدور حکمی از سوی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس، حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی امام‌جمعه موقت شیراز به سمت معاون روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس منصوب شد.