به گزارش پارس،محمد آزادی مهربانی تهیه ‌کننده فیلم سینمایی «175» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از پایان یافتن نگارش فیلمنامه 175 غواص شهید خبر داد و گفت: از هفته آینده وارد مرحله انتخاب بازیگران می‌شویم.
 
وی با بیان اینکه نگارش فیلمنامه این کار توسط ثنا صادقی به پایان رسیده است، افزود: به علت حساسیت موضوع عملیات "کربلا 4" تحقیقات وسیعی صورت گرفته است تا هیچ نقطه ابهامی باقی نماند.
 
آزادی اضافه کرد: تاکنون ناصر ناصری منش به عنوان مشاور پروژه و یزدان قهرمانی به عنوان مجری طرح در مرحله فیلمنامه و همینطور تولید فیلم در کنار عوامل بوده و فعالیت می‌کند.
 
تهیه‌کننده «175» تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده تصویربرداری این فیلم در شهریور آغاز می‌شود و لوکیشنهای آن در اصفهان، مازندران، تهران و شهرک سینمایی دفاع مقدس است.و سعی می‌کنیم تا در این فیلم از بازیگران مطرح سینما استفاده نماییم .
 
این تهیه کننده که پیش از این نیز فیلم‌های انقلابی «سالهای حادثه» و «از گهواره تا ماه» را با موضوع انقلاب و دفاع مقدس تهیه کرده بود این بار تصمیم گرفته تا به موضوع شهدای غواص دست بسته عملیات کربلای 4 بپردازد.
 
وی پیش از این اعلام کرده بود که در این فیلم قصد داریم حوادث و اتفاقات عملیات کربلا 4 را بطور کامل به تصویر بکشیم تا گوشه ادای دینی شود به شهدا و غواصانی که با دستان بسته برای خاک این کشور جانانه جنگیدند. قصد داریم تا فیلم را برای هفته دفاع مقدس آماده پخش کنیم و به همین دلیل به سرعت در حال انجام مراحل پیش‌تولید و آماده سازی ساخت آن هستیم تا تصویربرداری را شروع کنیم.