پايگاه خبري تحليلي «پارس»- محمدصادق عابديني- بار ديگر در نيمه شعبان فيلم سينمايي «قدمگاه» از تلويزيون پخش شد تا سنت هر ساله تلويزيون در پخش چند فيلم معدود مناسبتي حفظ شود. 

فيلم سينمايي «قدمگاه» ساخته محمدمهدي عسگرپور داستان پسري سرراهي را روايت مي‌كند كه به امام عصر(عج) اعتقاد قلبي شديدي دارد و يك شب خواب عجيبي مي‌بيند كه زندگي‌اش را متحول مي‌كند. اين فيلم را مي‌توان تنها ساخته سينمايي ايران دانست كه به طور مستقيم به مهدويت و اعتقاد به حضرت حجت پرداخته است. اين فيلم محصول سال 82 است و از زمان ساخت آن 12 سالي مي‌گذرد، اما هنوز با گذشت بيش از يك دهه از ساخته‌شدن اين فيلم و نمايش چندين باره آن از تلويزيون، هنوز فيلم جديدي درباره مهدويت در سينماي ايران ساخته نشده است. 

با وجود اينكه نهاد‌هاي فرهنگي متعددي داعيه‌دار مهدويت و امور فرهنگي در كشور هستند، هيچگاه خبري از حمايت اين مؤسسات و نهاد‌ها از ساخت فيلمي با موضوع مهدويت و ظهور منتشر نشده است. هر ساله جشن‌هاي متعددي به مناسبت نيمه‌شعبان در سراسر كشور برگزار مي‌شود كه بخشي از هزينه‌هاي آن توسط دولت تأمين مي‌گردد. مي‌توان بخشي از اين بودجه را به ساخت فيلم يا سريالي اختصاص داد كه فيلمنامه آن برگرفته از انديشه‌هاي مهدوي باشد. 

آيا اينكه در طول 12 سال گذشته هيچ فيلم مطرحي درباره مهم‌ترين اعتقاد شيعي، در كشوري كه نظام سياسي آن برگرفته از ولايت فقيه و انديشه مهدويت است، ساخته نشده، قابل دفاع است؟ اگرچه سينما سال‌هاست كه با موضوعات مرتبط با اعتقاد و موضوعات ارزشي قهري عامدانه داشته و كار به جايي مي‌رسد كه جشنواره مقاومت كه به فيلم‌هاي مرتبط با دفاع مقدس مي‌پرداخت به دليل عدم‌توليد فيلم مرتبط به تعطيلي مي‌رسد. 

در صورتي كه هم انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس و هم سازمان سينمايي دفاع مقدس، فعال هستند! تاكنون كه نهاد متولي براي پيگيري توليد فيلم‌هايي با محوريت انتظار و مهدويت در سينما ايجاد نشده است و مشخص نيست در صورت راه‌اندازي نيز به سرنوشت انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس يا سازمان سينمايي دفاع مقدس دچار نشود، تنها گزينه‌اي كه هنوز مي‌توان روي آن تكيه كرد و اميد داشت اين است كه تهيه‌كنندگان بخش خصوصي يا نهادهايي كه در سينما حضور دارند، نيم‌نگاهي نيز به مهم‌ترين موضوع مذهبي داشته باشند. حداقل اين است كه سينماي ايران نيز بتواند در مقابل حجم بالاي فيلم‌هاي آخرالزماني هاليوود، نسخه‌هاي ايراني با نگاهي اسلامي و انديشه‌هاي مهدوي ارائه كند.