به گزارش پارس به نقل از فارس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم روز خبرنگار که با حضور وزیر امور خارجه و معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد برگزار شد به سؤالات برخی خبرنگاران پاسخ داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص نویسندگان ممنوع‌القلم گفت: ما خبرنگار و نویسنده ممنوع‌القلم نداریم و اینها را دستگاه قضا ممنوع‌القلم کرده است و اگر در خصوص هر کدام جداگانه درخواستی به ما ارائه شود، سعی می‌کنیم مشکل آنها را حل کنیم.

جنتی افزود: در حوزه کتاب هیچ نویسنده ممنوع‌القلمی نداریم و تمام کسانی که قلم می‌زنند براساس محتوا مجوز گرفته‌اند و باز هم تکرار می‌کنم برای پیگیری وضعیت نویسندگان ممنوع‌القلم، درخواست‌ها ارائه شود و بنده شخصاً این موضوع را پیگیری می‌کنم.

این موارد در حالی مطرح می شود رئیس جمهور پیش از این در ارائه گزارش صد روزه فعالیت دولت اعلام کرده بود نویسنده ممنوع القلم داریم، وی در بخشی از نطق خود با شبکه اول سیما گفت: «خیلی از نویسنده ها ممنوع القلم شده بودند و ما آنها را به صریح القلم تبدیل کردیم . بروند قلم بزنند و هر چه می خواهند بنویسند، البته در چارچوب قانون و خود آنها اهل این کشور هستند و وطن دوست هستند و علاقه مند به این کشور هستند.» و در بخشی از گزارش عملکرد صد روزه دولت هم «حلّ مسأله ممنوع القلم بودن برخی نویسندگان در داخل کشور » به عنوان یک دستاورد آمده بود.

در این راستا حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات فارس درباره گزارش 100 روزه رئیس جمهور و متن مکتوب این گزارش که در حوزه‌های مختلف منتشر شد، درباره ادعای بر طرف شدن مشکل نویسندگان ممنوع القلم در دولت فعلی و در 100 روز اولیه دولت در حالی که  حتی مسئولان فعلی وزارت ارشاد هم گفته‌اند که ما نویسنده ممنوع القلم نداشته‌ایم، گفت: از کجای وزارت ارشاد مصاحبه کرده‌اند که نویسنده ممنوع القلم نداریم؟