به گزارش پارس به نقل از ایرنا، آیت الله سیستانی مرجع عالی شیعه در نجف اشرف، پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، اظهار داشت: ایرانیان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و عتبات عالیات و مراقد متبرکه علاقه بسیاری دارند.

این مرجع تقلید شیعیان به جایگاه وقف در ایران اشاره کرد و گفت: موقوفات بسیاری در ایران وجود دارد و موازین شرعی پیرامون سنت حسنه وقف در ایران رعایت می شود.

آیت الله سیستانی با اشاره به اینکه اوقاف در ایران دارای دستگاه منظمی است و امور وقف در ایران به لحاظ شرعی مورد تائید علمای دین است، افزود: تفاهم نامه اوقاف ایران با دیوان وقف عراق اقدام مفید و خوبی است و ان شاء الله بتوانید به اهداف خودتان برسید.

مرجع عالیقدر شیعیان عراق با بیان اینکه دقت در امور مرتبط با امامزادگان کار آسانی نیست، گفت: اماکن متبرکه جایگاه خاص و ویژه ای نزد مردم دارند و باید از این عشق و علاقه در مسیر گسترش فرهنگ اهل بیت (ع) استفاده کرد.

آیت الله سیستانی با اشاره به وجود مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در ایران اسلامی افزود: این امامزاده را که مورد توجه خاص ملت ایران و شیعیان است ، از نزدیک زیارت کرده ام .

این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های ما در عراق در حال حاضر مقابله با جریان تکفیری داعش است، تصریح کرد: من برای رزمندگان این جهاد مقدس، آرزوی موفقیت دارم.

وی در پایان با ابلاغ سلام خویش به رهبرمعظم انقلاب اسلامی، برای مردم ایران آرزوی موفقیت کرد.

براساس این گزارش، در این دیدار همچنین رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گزارشی از فرایند بازسازی عتبات عالیات و صحن حضرت زهرا (س)، وضعیت موقوفات و بقاع متبرکه ایران و اهداف مشترک بین مدیریت وقف در ایران و عراق ارائه کرد.

حجت الاسلام محمدی از روز یکشنبه این هفته برای یک دیدار رسمی، در عراق بسر می برد. وی در طول اقامت در بغداد با آیت الله سید حسین اسماعیل صدر اندیشمند و عالم دینی در کاظمین، حیدر العبادی نخست وزیر، سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق و نیز رییس دیوان وقف اهل سنت عراق دیدار و گفت وگو کرده است. 

وی و هیات همراه همچنین یک نشست کاری با سید علاء الموسوی رییس دیوان وقف شیعی و مسوولان این نهاد برگزار کرد که طی ان مقرر شد دو طرف یک تفاهم نامه همکاری در خصوص موقوفات امضاء کنند.