به گزارش پارس به نقل از فارس، شهید علی میاندره در سال 1328 در گلستان متولد شد؛ خانواده اش وضع مالی خوبی نداشتند، به همین دلیل،او نتوانست ادامه تحصیل بدهد و تا چهارم ابتدایی درس خواند و بعد جهت کمک به پدر به کار کشاورزی مشغول شد.

هوش و استعداد ذاتی که داشت باعث شد که در خانه به فراگیری قرآن و کسب معرفت بپردازد و به صورت متفرقه پایه پنجم را امتحان داد و قبول شد.

در دوران اوج انقلاب گرداننده راهپیمایی‌ها و تظاهرات بود و در حین مبارزات به تحصیل هم می‌پرداخت، به گونه ای که به سال چهارم دبیرستان رسید و در آموزش و پرورش گرگان به عنوان مربی امور تربیتی استخدام شد.

کلاس های قرآنی که شهید میاندره بنیان گذاشت هنوز ادامه دارد؛ وی همیشه دعا می‌کرد خدایا از نهضت خمینی(ره) محافظت بفرما از عمر ما بکاه و به عمر رهبر بیفزا.

بخشی از وصیت نامه شهید

خدا را شکر می‌کنم که مرا توان بخشید تا در راه اهداف انقلاب اسلامی در جبهه عزیمت نمایم و امیدوارم خداوند توفیق دهد به مقام شهادت نائل شوم.

بچه‌ها را به نماز تشویق کنید و برای امام در نماز دعا کنید؛ پیروزی اسلام را از خدا بخواهید و در قسمتی از شب بیدار شوید و عبادت کنید و برای پیروزی هم دعا کنید.

خدایا من در دنیا چیزی ندارم فقط یک جان دارم و آن را در راه ولایت فقیه و امام خمینی(ره) می‌دهم.