به گزارش پارس به نقل از ايسنا،‌ ظفر خالدی، دوم مرداد 1349 در روستای تنگ کلوره لردگان به دنیا آمد و در حالی که دانش‌آموز کلاس اول راهنمایی بود، داوطلبانه از سوی بسیج در جبهه حضور یافت.

او اصرار زیادی برای دیدار امام (ره) داشت تا اینکه به همراه پدرش راهی تهران شد و در آنجا پس از سه روز به همراه کاروانی از تهران در حالی که 11 سال سن بیشتر نداشت موفق به دیدار امام شد.

او سرانجام در سال 1361 به جبهه اعزام شد. عملیات رمضان نزدیک شد و ظفر همراه برادرش "خدارحم" جانانه ایستادند، فردای عملیات هیچ‌کس آنها را ندید و پس از 10 سال وقتی پیکر ظفر به همراه برادرش در کانالی در منطقه عملیاتی رمضان پیدا شد که در آغوش یکدیگر به شهادت رسیده بودند.

در همین رابطه قدرت‌الله رییسی - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری - در گفت‎و گو با ایسنا توضیح می‌دهد: کم سن و سال‎ترین رزمنده شهید کشور، شهید ظفر خالدی اهل روستای تنگ کلوره از توابع شهرستان لردگان و افتخاری برای استان چهارمحال و بختیاری است. ظفر خالدی نخستین بار از طریق تیپ 114امام حسین(ع) به جبهه اعزام شد و در عملیات‌های فتح خرمشهر و رمضان به همراه پدر و تنها بردارش حضور پیدا کرد.

شهید خالدی در عملیات رمضان و در روز 23 ماه مبارک رمضان حین عملیات با برادرش در یک سنگر و در آغوش هم در حالی به شهادت رسیدند که کمتر از 12 سال داشت. پیکر مطهر این شهدا که مفقودالاثر شده بودند، در تاریخ پنجم مردادماه 1378 در منطقه شلمچه کشف و به لردگان منتقل شدند.

این شهید از کودکی نزد پدر و مادر خود با قرآن انس گرفته بود، به طوری که در پنج سالگی عشق به دین و مذهب او را به نماز و روزه تشویق می‎کرد و با وجود سن کم بر ناتوانی جسمی غلبه و به همراه خانواده در هنگام سحر برای روزه گرفتن بیدار می‎شد و چنان با نماز، قرآن و روزه الفت گرفته بود که ترک آن ممکن نبود. شهیدخالدی در طول زندگی کوتاه خود دو بار با امام خمینی(ره) دیدار داشت و عکس‌های امام (ره) را از بسیج به خانه می‎آورد و به دیوار نصب می‎کرد.

لباس‌های بسیجی اندازه قامت ظفر نبود و به اصرار لباس‌های برادرش را به خواهرش می‎داد تا برای او اندازه کند. سال 1360هنگامی که شهید خالدی 11 سال داشت، پدرش عازم جبهه شد موقع مرخصی اصرارهای مکرر شهید باعث شد او پس از بازگشت پدرش عازم جبهه شود. او با شوق و ذوق فراوان با کاروان بروجن عازم صحنه نبرد شد، هنگام حرکت مسئول کاروان به دلیل اینکه سنش کم بود مانع رفتن او شد ولی شهید با این بهانه که سن واقعی‎اش از سن شناسنامه‌ای بیشتر است و بالاخره با اصرار فراوان توانست با کاروان اعزامی بروجن راهی جبهه شود.

خدارحم خالدی، برادر این شهید نوجوان نیز درسال 1339چشم به جهان گشود و در تاریخ سوم خرداد ماه سال 61در عملیات رمضان در شلمچه به شهادت رسید . خدابخش خالدی، پدر این دو شهید نیز که جانباز 25درصد بود در سال 1370 به فرزندان شهیدش پیوست.