به گزارش پارس به نقل از فارس، حسین هوشیار مدیر جدید باغ موزه قصر در نشست خبری که امروز در محل این باغ موزه برگزار شد، با بیان اینکه در دوره های اخیر، بسیاری از فعالیت‌ها و رویکردهای شهرداری تهران به دلایل مختلف اسیر نگاه های تند سیاسی شده و به خاطر این نگاه، ارزش بسیاری از فعالیت ها مغفول مانده، ادامه داد: یکی از مصادیقی این موضوع، باغ موزه قصر است که علیرغم تغییر کاربری آن، هنوز بسیاری از مردم از تبدیل شدن آن به باغ موزه بی اطلاع هستند. و این، رسالت خبرنگاران و اهالی محترم رسانه را سنگین تر می کند.

مدیر باغ موزه قصر یکی دیگر از دغدغه های جدی مجموعه را حضور و مشارکت اهالی فرهنگ و هنر دانسته و افزود: یکی از دغدغه های جدی ما این است که باغ موزه قصر به پاتوق اهالی فرهنگ و هنر تبدیل شود و من از تمام اهالی فرهنگ و هنر دعوت می کنم تا در این مجموعه حضور یافته و شاهد آغاز همکاری های درخشان فرهنگی و هنری با مشارکت فرهیختگان، تشکل ها و سازمان های مردم نهاد هنری و فرهنگی کشور در این مجموعه باشیم. البته پیش از این نیز چنین اتفاقی در باغ موزه افتاده بود که باید در جهت گسترش ان قدم برداریم.

وی در تشریح مهم‌ترین افق‌های پیش روی این مجموعه فرهنگی تصریح کرد: یکی از اموری که برای این مجموعه اهمیت بسیاری داشته و با اصالت تاریخی این مجموعه تطابق دارد، موضوع گنجینه بخشی و غنای گنجینه تاریخی موزه قصر با استفاده از اسناد تاریخی مربوطه است که با همکاری ارگان های مرتبط به زودی انجام خواد پذیرفت.

هوشیار طرح "طهران قدیم در باغ موزه قصر" را از دیگر طرح های آینده باغ موزه دانسته و خاطر نشان کرد: قصد داریم بعد از ماه مبارک رمضان و با همکاری متخصصان امر در حوزه های معماری و تئاتر، محوطه ای را با فضاسازی های حرفه ای مشابه تهران قدیم طراحی کنیم که شامل تمام شاخصه های مربوط به این موضوع مانند بازار قدیم، خودروهای قدیمی، طراحی پوشش مردم قدیم و... باشد که هر کدام از شهروندان با بازدید از این محوطه خاطره تهران قدیم را در ذهن تداعی کنند.

وی یکی دیگر از طرح های پیش روی مجموعه را هماهنگی برای تشکیل ستادی دائمی برای جمع آوری دیه زندانیان غیر عمد با کمک نهادهای خیریه و ارگانهای مربوط دانست و گفت: باید به سمتی قدم برداریم تا جایی که سالهای قبل در آن جان گرفته می شد امروز به بی گناهان جان ببخشد.

معاون سابق امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 22 در تشریح برنامه باغ موزه قصر در ماه مبارک رمضان افزود: طرح "قصر قرآن" با مشارکت شبکه قرآن و معارف سیما و با حضور قاریان مطرح داخلی و بین المللی در فضای باز برای عموم مردم و با دکوری جذاب به صورت شبانه در محوطه باغ موزه برگزار خواهد شد.

هم چنین بازارچه خیریه به صورت شبانه و گلریزان زندانیان غیر عمد نیز با مشارکت بنیاد تعاون زندانیان و ستاد دیه در نیمه ماه مبارک رمضان و همزمان با سلروز میلاد کریم اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد.

هوشیار از طرح "نمایشگاه ماه در آینه" به عنوان دیگر طرح باغ موزه در ماه مبارک رمضان یاد کرده و افزود: این نمایشگاه با استفاده از ظرفیت های موجود در گالری های مجموعه و در سه رده کودکان، جوانان و خانواده ها با برنامه ها و غرفه‌های مختلف فرهنگی هنری برگزار خواهد شد که در این نمایشگاه برآنیم تا با استفاده از ظرفیت های ایرانی اسلامی، شرایط دلپذیری را برای عموم مردم فراهم آوریم.

مدیر باغ موزه قصر در پایان ضمن دعوت از اهالی فرهنگ و اندیشه و عموم مردم، رویکرد باغ موزه قصر را تعامل و همدلی حداکثری با فرهیختگان و اهل فرهنگ و هنر دانست.

گفتنی است حسین هوشیار، معاون امور اجتماعی مناطق 5، 22، 12، 10 و آموزگار سابق آموزش و پرورش چندی پیش به عنوان مدیر باغ موزه قصر منصوب شد.