به گزارش پارس به نقل از فارس، مدیرعامل خانه تئاتر ایران با بیان اینکه استقبال از جشنواره رمضانی شهر خدا برج میلاد خارج از انتظار است، گفت: بازسازی طهران قدیم در قالب محلات مختلف از خلاقیت های ویژه این جشنواره است، به ویژه آنکه در میان این محلات به سلامت شهروندان توجه ویژه شده و محله ای بنام سلامت با رویکرد طب سنتی بوجود آمده است.

ایرج راد بازیگر محبوبی که چهره او یاد وخاطره سریال ها وفیلم های سینمایی زیادی را در ذهن زنده می کند، به منظور برخوانی بخش هایی از نهج البلاغه مهمان محله طهرون جشنواره رمضانی شهر خدا شد.

وی  با حضور بر روی صحنه محله طهرون و برخوانی داستانی کوتاه فضای این محله را دگرگون کرد.

راد همچنین پس از بازدید از بخش های مختلف جشنواره رمضانی شهر خدا گفت: جمعیت قابل توجهی در برج میلاد حضور دارد و راستش اصلا فکر نمی کردم در این ساعت از شب با چنین جمعیتی روبرو باشم. قطعا برنامه های متنوع و تاثیرگذار زیادی در این مجموعه برگزار می شود که مردم چنین رغبتی دارند که در این ساعت از شب زمان خود را در این محل بگذرانند

وی ادامه داد: از آنجایی که شهروندان به دنبال برنامه های شاد هستند برپایی برنامه هایی که می تواند احساس شادی را در مخاطبان برانگیزد و برای آنها روحیه ای پرنشاط و آرام بخش را به همراه داشته باشد حائز اهمیت است. چرا که این آرامش و شادی به طور مستقیم با زندگی، کار و تحصیلات خانواده ها و همچنین کودکان در ارتباط است و حس شادابی را در آنها تقویت می کند.»

راد درباره بازدید از محله های شهرخدا می گوید: در فرصت محدودی که به وجود آمد از محله سلامت بازدید داشتم و بخش هایی از غرفه ها را رصد کردم. خوشبختانه بخش های متنوعی که در  این محله به راه افتاده ارتباط مستقیمی با سلامت فردی دارد و  از این جهت تاثیر قابل توجهی روی خانواده ها خواهد داشت.خصوصا بخش طب سنتی و غذاهای سنتی که جمعیت زیادی را به سمت خود جذب کرده است.

مدیرعامل خانه تئاتر در ادامه درباره فعالیت های انجام شده در حوزه اجراهای مناسبتی تئاتر به ویژه با موضوع رمضان توضیح داد: متاسفانه مشکلات عجیب و غریب ومحدودیت امکانات که در تئاتر درگیر آن هستیم  زمینه بسیاری از فعالیت ها را از ما گرفته است. بنابراین کمتر زمانی پیش آمده که برنامه های مناسبتی با مضامینی همچون رمضان به روی صحنه برود. البته با توجه به اینکه تئاتر درون مایه های انسانی، اخلاقی و اجتماعی را دنبال می کند، زمینه های آن در ارتباطات انسانی از قبیل ارتباط با خود، خانواده واجتماع و تمام عرصه ها شامل نیازهای انسانی، مسائل تربیتی، مسائل عاطفی و احساسی مشهود است.

به گفته راد، می توان گفت بسیاری از مناسبت های ملی و مذهبی را در درون مایه خود دارد و چندان منحصر به زمان و مناسبت نیست. اما با این حال امیدواریم در ادامه  فضایی به وجود آید که بتوانیم در مجموعه اجراهای تئاتر، کارهای مناسبتی را نیز دنبال کنیم.