به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری راشاتودی‌، بیش از 40 کارگردان برجسته‌، تهیه کننده و شهروندان نگران‌، با امضای نامه‌ای نسبت به میزبانی سینماهای بفتا‌، کورزون و اوردن از این جشنواره ابراز ناراحتی و ناامیدی کردند.

سرت 2015‌، جشنواره فیلم و تلویزیونی اسرائیلی در لندن فردا (پنجشنبه) با اکران فیلم «آغاز هیل» در سینمای بفتا شروع به کار خواهد کرد.

در همین حال امضا کنندگان نامه مذکور به دلیل حمایت دولت اسرائیل از این جشنواره به مخالفت با آن پرداخته و اعلام کرده‌اند دولت اسرائیل در زجر دادن مردم فلسطین قصد دارد سینما را نیز شریک جرم خود کند.

در این نامه آمده است: چنین همکاری و حمایتی غیرقابل قبول است این حمایت حتی به صورت غیر عمدی خشونت هایی که دولت اسرائیل و سرکوب سیتماتیک و غیرقانونی مردم فلسطین از جانب این دولت را طبیعی جلوه می‌دهد. پیتر کوزمینسکی ،‌کارگردان سریال تلویزیونی «تالار روباه» نیز در بین امضا کنندگان این نامه است.

در این نامه که در روزنامه گاردین منتشر شده آمده است تصمیم برای برگزاری این جشنواره در حالی صورت می‌گیرد که هنوز یک سال از حمله و کشتار توجیه ناپذیر اسرائیل به نوار غزه نگذشته است.

امضا کنندگان در ادامه نامه خود با توصیف بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عنوان رهبری که برابری خواهی فلسطینی‌ها را زیر سوال برده و اجازه نمی‌دهد برای خود دولت داشته باشند اظهار کرده‌اند: حمایت‌ مالی دولت اسرائیل از یک جشنواره فرهنگی زمانی رخ داده است که تلاش‌ها برای تحریم و منزوی کردن آن رو به افزایش است. در این نامه از فیلم سازان خواسته شده تا از شرکت در این جشنواره و حمایت مالی از آن خودداری کنند.