پايگاه خبري تحليلي «پارس»- ابراهیم حاتمی‌کیا در اختتامیه جشنواره مقاومت گفت: از وزیر، رئیس‌جمهور، ایوبی و جعفری جلوه توقع دارم نظرشان را نسبت به این نگاه صراحتاً بگویند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان فیلم «چ» پس از دریافت جایزه بهترین کارگردانی فیلم پشت تریبون جشنواره فیلم مقاومت رفت و گفت: من فضا را بسیار صمیمی و خودی می‌بینم و این جشنواره هم بسیار باآبرو برگزار شده است. باید فرقی بین جشنواره مقاومت و جشنواره فجر نباشد، باید فرقی بین آنچه در اینجا گفته می‌شود و آنچه در آنجا به‌عنوان غایت و نگاه‌ به آینده گفته می‌شود نباشد.

وی با اشاره به حرفهای اخیر کیارستمی درباره دفاع مقدس گفت: عزیزی یا عزیزکرده‌ای حرفهایی زد و شهدا را قربانیان جنگ دانست. مصاحبه این فرد را چند بار دیدم که نکند اشتباه کرده‌ باشم. البته من از قبل می‌دانستم یک جریانی هست که نسبت به جنگ بی‌اعتنا است. من معتقدم آن کسانی که به‌عنوان مسئولین وقت هستند از استاد خودم آقای بهشتی که من را به‌سمت جنوب راهی کرد و او را به‌سمت شمال فرستاد، او را تشویق کرد که در شمال باشد و من را در گرد و غبار جنوب در جنگ باشم.

وی افزود: او همواره عزیزکرده جشنواره‌ها بودند و هستند و همیشه پرچم ایران را در جشنواره‌های مختلف بالا برده است. وزارت خارجه همیشه به‌عنوان نفری که قدرت داشته از فیلم‌های او دفاع می‌کرد. یک بار به‌خاطر فیلمی من به فارابی و سراغ آقای حسین حقیقی رفتم و گریه کردم تا به‌عنوان نماینده ایران به خارج نرود اما او گفت که وزارت خارجه وقت اصرار دارد که این فیلم حتماً باید برود.

حاتمی‌کیا گفت: آنچه اکنون رخ داده است به دست بچه‌ها میزان می‌دهد، به دست آن عزیزانی که باید بفهمند. برادران، آنهایی که با خون آمدید به این رشته! به‌قصدی آمدیم که فکر کردیم اینجا آن‌چیزی را بگوییم که دیده‌ایم، الآن استاد اعظم ما نسبت و نگاهش نسبت به شهدا این‌گونه است. من از وزیر، رئیس جمهور، ایوبی و جعفری‌جلوه توقع دارم نظرشان را نسبت به این نگاه به‌صراحت بگویند. اینجا جشنواره مقاومت است، رنگ و بوی آن مشخص است و اینجا خانواده شهدا هستند که من قربان قدم‌های‌شان بروم. امیدوارم خدا این قوت و امید را به من بدهد  و دعای خیر این عزیزان پشت من باشد که اعتنا به این حمله‌ها نکنم، چرا که من عزتم را از اینها که نمی‌گیرم. من توقع دارم به‌عنوان آدمهایی که در جنگ بوده‌اند، آقای ایوبی شما در جنگ بودید! شما بچه‌ها را دیده‌اید و شهدا را می‌شناسید، اگر نظر ندهید و نگاه خودتان را مشخص نکنید، اگر این میزان و فرقان مشخص نباشد من معتقدم در دولتی حرف می‌زنم که در آن نفاق است. دعا کنید که به‌خون همین شهدا آن افرادی که این خون‌ها را نمی‌بینند، رسوا شوند.