به گزارش پارس به نقل از نسیم، اين كارگردان در ادامه اين برنامه با انتقاد از برخي مسئولين در ارتباط با استقبال از فيلم‌هاي خود گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی تا امروز یک کلام از دهنش درنیامده از کاری که مورد استقبال جهان است حتی یک کلمه تشویقی ما ندیدیم.

*فیلمهای درویش و حاتمی‌کیا باید همه خوب باشند نه فقط برخی

وی دباره فیلمهای جشنواره المسال نیز گفت: خوشبختانه چند فیلم خوب ارزشی امسال ساخته شد و این مایه خوشحالی است. ولی نمی‌دانم آقای احمدرضا درویش چرا یک اثرش خوب می‌شود اما چندتای دیگرش نه و همینطور آقای حاتمی کیا. چرا باید اینها اینگونه بشوند؛ اینها باید همه فیلمشان خوب بشود.

وی البته تأکید داشت: اگر اسمی از این دو فیلمساز می‌برم چون آثارشان را دوست دارم اما نباید برخی آثارشان خوب شود و برخی نه.

* 250 میلوین دلار برای دو ساعت فیلمسازی هزینه می‌کنند ولی ما هیچ

وی در اشاره ای دیگر به تفاوت سینمای ما و کشورهای غربی یادآور شد: غرب با منطقی که ندارد با ابزاری مثل سینمای همه دنیا را گرفته و می‌خواهد فرهنگ همه دنیا را بگیرد. شما ببینید الان فرهنگ قومی ما کجاست جز در نمایشگاها ! چون غرب دنبال این حذف کردن می‌کند درحالیکه ما قرآن و محتوای آن را داریم.

به در ارتباط با بودجه لازم برای فیلمسازی در این عرصه نیز گفت: ما برای یک سریال72 قسمتی و 6 فیلم سینمایی، نباید 60 میلیارد بگذاریم؟ چرا غبری‌ها برای یک فیلم دوساعته بیش از 200 میلیون دلار سرمایه می‌گذارند.

* دست اندکاران ما اهمیت کانال فاضلاب و تلویزیون را اشتباه گرفتند

این کارگردان اضافه کرد: ما اگر می‌خواهیم جدی در سینما، فعالیت کنیم باید جدی هم به میدان بیاییم. متأسفانه بسیاری از دست اندرکراران ما به فاضلاب کانال بیشتر اهمیت میدهند تا فلان کانال تلویزیون.

وی به مشورتهای بیشتر در این عرصه اشاره داشت و گفت: آیا منصفانه است که برای هنر در طول این چندسال گذشته سه جلسه هم با حضور هنرمندان نداشته‌ایم اما در دولت قبل جلسات بسیاری با هزاران کارشناسان اقتصادی به قول خودشان گذاشتند.

به گفته سلحشور؛ اینکه فقط جشنواره درست کنیم و هورا بکشیم و آمار فیلمسازی بدهیم راهکار که نمی‌شود. ما توان ایجاد فیلمسازی اسلامی را داریم اما آنچه کم داریم بودجه است ما استاد و شاگرد و طرحهایش را داریم اما بودجه نداریم.

* پول به فیلمساز می‌دهیم که همینجا بمان و فحش بده

وي تأكيد داشت: تنها کشوری هستیم در دنیا که پول به فیلمساز می‌دهیم که علیه انقلاب فیلم بسازد و برایش هورا هم میکشیم. پول به فیلمساز میدهیم که همینجا بمان و فحش بده ام انرو از غرب پول بگیر.

اين كارگردان افزود: ما سريال "یوسف(ع) را با همین عوامل خودمان ساختیم اما یک جریان سالم ایجاد کردیم و بعد سراغش رفتیم. باید باید از ابتدای انقلاب مثل کاری که در قبال سپاه و ارتش کردیم باید یک جريان سالم در سینما ایجاد می‌کردیم در کنار همان سینمای قبل تا کم کم هم تجربه آنان را میگرفتیم و هم آنان را سالم میکردیم نه اینکه از همان ابتدا این دو را قاطی کنیم.

وي توضيح داد: چون اين رابطه مثل آب زلالی می‌ماند که درون فاضلاب می‌ریزیم. برای نهر آلوده باید تصفیه خانه گذاشت و در کنارش هم نهر سالم را راه انداخت.

* بودجه بدهند ما فيلمسازي اسلامي را راه مي‌اندازيم

سلحشور در پايان نيز گفت: بودجه به ما بدهند ما این جریان فیلمسازی اسلامی را راه می اندزیم. باید سرعت بگیریم و پرشتاب تر برویم وگرنه بجایی نخواهیم رسید.