افشین حبیب زاده عضو شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور دویست و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز ۲۹ آذر ماه برگزار شد اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها هشدار دادند که مبادا مسئولان در زمین دشمن بازی کنند.

وی ادامه داد: ملت ایران منافعی دارند که شایسته دست یابی به آن هستند.

حبیب زاده گفت: این ملت باید اقتصاد کلان با ثباتی داشته باشد و حق دارد که از فرهنگ و میراث ملی خود بهره‌مند شود و صاحب پرستیژ بین المللی باشد.

عضو شورای شهر تهران گفت: هشدار‌های مقام معظم رهبری دلالت بر این دارد که آنچه بین مردم و مسئولان شکاف می‌اندازد سیاست طلبی است، اما مردم آنقدر آگاه هستند که درگیر این موارد نشوند و اگر مردم مقابل فساد‌ها سکوت می‌کنند دلیلی بر نداستن آن‌ها نیست.

وی گفت: افسوس که امروز مسئولان صدای مردم را نمی‌شنوند و به جای آنکه صدای مردم را بشنوند با یکدیگر سر خرید برج‌های لوکس دعوا می‌کنند یا فرزندان خود را به خارج از کشور می‌فرستند و این سبک زندگی لوکس نشان دهنده شکاف است.

حبیب زاده گفت: در این شرایط از اقشار ضعیف بیش از پیش تعریف می‌شود اما در مقابل در کوچه پس کوچه‌های الهیه برج‌هایی همچون چناران روما رزیدنس و رولکس در میاین خانه‌های ساده مردم دیده میشود.

عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: این شکاف‌ها حاصل اقداماتی است که توسط مسئولان انجام گرفته است و اکنون برای بازگشت به منافع ملت باید اجماع شود.

وی تصریح کرد: بایدکشوری ساخته شود که در مقابل دیگر تهدید‌ها هم مقاوم باشد زیرا اتحاد ملی با اجماع سیاسی ایجاد می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با تاکید به اتحاد مردم گفت: اتحاد ملت در اتفاقات گذشته نشان داده شده است چنانچه اتحاد در مقابل سخنان رئیس جمهور کشور همسایه از جمله آن‌ها است. قوای حکومتی باید بر سر اصلاح مناسبات قدرت و ریشه کن کردن فساد وارد عمل شوند.

عضو شورای شهر تهران گفت: هیچ ایرانی نمی‌خواهد کشورش حامی منافع سایر کشور‌ها باشد باید به این حرکت توجه داشت که قدرت ذاتاً فساد می‌آورد و صاحب قدرت در برابر وسوسه‌های فساد آسیب پذیر است، اما ما با ابزار‌های نظارتی می‌توانیم ساز و کار قانونی تدوین کنیم.

حبیب زاده گفت: یکی از ابزار‌های حکومتی استفاده از مردم برای نظارت و مشارکت با آنهاست لزوم شفافیت را باید هم در سطح کشوری استفاده کرد و هم در سطح محلی از قدرت مردم بهره برد.

حرکت در مسیر گام دوم انقلاب بر اساس رهنمود‌های مقام معظم رهبری و لزوم تبیین هدف ها‌ی مردم نیازمند اصلاح‌های جدی برای رفع فساد و شکاف‌های موجود میان مردم و مسئولان است.