به گزارش پارس نیوز، 

سیدحسن رسولی در جریان برگزاری شصتمین جلسه شورای اسلامی و پس از صحبت‌های حجت‌الله میرزایی یکی از نامزدهای شهرداری تهران اظهار کرد: متأسفانه مردم شهر تهران باید هزینه تحمیل شده برای جابه‌جایی شهردار تهران را بدهند که این موضوع ناراحت‌کننده است.

وی با اشاره به توانایی‌های علمی و کاری میرزایی بیان کرد: به درستی اعلام کنید که آیا در سازمانی همانند شهرداری تهران فعالیت داشته‌اید یا خیر؟

رسولی تصریح کرد: اداره سازمانی مانند شهرداری کار بسیار سنگین و فشرده‌ای است که نیازمند توانایی ویژه‌ای دارد و این سوال مطرح می‌شود که در حوزه اداره عمومی، محلی و مشخصا شهرداری و یا سازمان‌های زیرمجموعه آن فعالیت و یا تجربه‌ای دارید یا خیر؟

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: حضور در شهرداری تهران همراه با حواشی روبرو خواهد بود که همین حواشی باعث کناره‌گیری باعث کناره‌گیری نجفی شد و این سوال مطرح است که در صورتی که شما (میرزایی) به عنوان شهردار تهران انتخاب شدید آیا در مقابل این فشارها توان ایستادگی را دارید یا خیر؟

وی همچنین با انتقاد از عملکرد 3 قوا از شهرداری تهران گفت: متاسفانه هیچ حمایتی از مدیریت شهری نشده است و از این موضوع ما گله‌مند هستیم.

رسولی ادامه داد: اداره سازمانی مانند شهرداری تهران نیاز به تجربه دارد ضمن اینکه فردی باید در این مجموعه حضور پیدا کند که از روابط خوبی با سایر قوا برخوردار باشد چرا که حضور در شهرداری نیاز به روابط پنهان، پیچیده و ارتباط با ارکان قدرت را دارد.

به گزارش تسنیم، شهربانو امانی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز ضمن اشاره به برنامه‌های ارائه شده از سوی میرزایی یکی از نامزدهای شهرداری تهران بیان کرد: در این برنامه جای خالی اهداف و برنامه‌های کمی وجود داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به اقتصاد کلانشهر تهران و شرایط کشور این سوال مطرح می‌شود که شما (میرزایی) چه برنامه‌ای را برای شهرداری تهران در بخش درآمدهای پایدار دارید؟

امانی ادامه داد: استفاده از سهم درآمدهای حاصل از پسماند نیز یکی از مواردی است که باید مورد توجه نامزدهای شهرداری تهران قرار بگیرد.

عضو شورای شهر تهران افزود: طبق نظرسنجی صورت گرفته 93 درصد از مردم درخواست اجتماعی را برای حل موضوع ترافیک و آلودگی هوا مطرح کرده‌اند و این سوال مطرح می‌شود که برنامه اصلی میرزایی برای توسعه حمل و نقل عمومی و بویژه مترو در سال‌های آینده چیست؟

وی همچنین با اشاره به معضل آب تهران بیان کرد: متاسفانه با فروکش کردن آب در سفره‌های زیرزمینی مشکلات جدی برای شهر تهران بوجود آمده است به طوریکه در فضای سبز،‌ 3 برابر استانداردهای جهانی آب مصرف می‌شود و این سوال مطرح می‌شود که آقای میرزایی چه برنامه‌ای را برای صرفه‌جویی در بخش آب تهران دارد؟

امانی اضافه کرد: موضوع دیگری که می‌طلبد که میرزایی به عنوان یکی از نامزدهای شهرداری تهران به آن پاسخ دهد این است که چه میزان از سهم مدیران وی در آینده را زنان تشکیل می‌دهند؟

وی گفت: در پایان این سوال مطرح می‌شود که چنانچه وی (میرزایی) نتواند به عنوان شهردار انتخاب شود آیا این آمادگی را دارد با شهردار بعدی همکاری کند یا خیر؟

امانی همچنین در ادامه جلسه به تدوین برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: این برنامه در زمان شما تهیه شده است که بسیاری مطلوب بوده است.

به گزارش تسنیم، در حالی امانی از تدوین برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران توسط میرزایی خبر داد که هنوز این برنامه تهیه نشده و تنها سیاست‌ها و رویکردهای آن ابلاغ شده است که این موضوع مورد واکنش محسن هاشمی رفسنجانی قرار گرفت و وی گفت: هنوز برنامه 4 ساله سوم تدوین نشده است.