پرویز سروری، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه سال ۹۵ به همراه اهالی محله های اطراف خیابان ۱۷ شهریور و میدان امام حسین (ع) از این پیاده راه بازدید کرد و به صورت میدانی در جریان مشکلات پیش آمده ناشی از اجرای این طرح برای شهروندان قرار گرفت.

وی علت بازدید خود را اعتراضات فراوان شهروندان ساکن در این محلات دانست و گفت: متاسفانه این پیاده راه موجب نگرانی ها و مشکلات عدیده ای برای مردم شده است.

سروری با تاکید بر اینکه این طرح نتوانسته اهداف خود را محقق کند اظهار داشت: متاسفانه امروز این پیاده راه تبدیل به محلی برای افراد ناباب ، شرور و معتاد شده است که در نتیجه آن امنیت منطقه به شدت مختل و دچار بی ثباتی شده است.

وی اظهار داشت: مسئله اشتغال نیز موضوع دیگری است که به شدت مردم را با چالش مواجه کرده است و می توان گفت طرح پیاده راه در طول ۵ سال گذشته به هیچ وجه نتوانسته است اهداف خود را مطلقا محقق کند.

رییس کمیسیون نظارت شورا در ادامه افزود: به نظر می رسد برای حل این موضوع باید تجدید نظری فوری در این طرح بشود و سریعا اقدامی برای رونق گرفتن اشتغال در این منطقه انجام گیرد.

وی تاکید کرد: کسبه محل باید از حالت تنگنایی که در آن قرار گرفته اند، خارج شوند و ساکنین از حقوق حقه خود بهره مند شوند.

سروری در خصوص مشکلات ساکنین تصریح کرد: امروز ساکنین این محله پول پارکینگ های خود را به شهرداری پرداخت کرده اند ولی نمی توانند از آن استفاده کنند که این موضوع با هیچ منطقی قابل بیان نیست.

وی ادامه داد: شهرداری حق پارکینگ را از ساکنان دریافت کرده و نمی تواند بگوید که حال ماشین های این افراد در کجا پارک شود و به هیچ وجه امکان استفاده از حقوق حقه را برای آنان به وجود نیاورده و در واقع این حق را از آنان سلب کرده است.

وی تاکید کرد: شهرداری باید به صورت فوری نسبت به بازکردن خیابان ۱۷ شهریور اقدام کند و طرحی را متناسب با این منطقه ارائه کند.

سروری با یاد آوری نکته ای از حضرت امام (ره) اظهار داشت: اینکه می گویند حرف مرد یک کلام است، حرف اشتباهی است و شهرداری در طول ۵ سال تلاش کرده است که در این محل اهدافی را محقق کند که این روش جواب نداده و ما شاهد انحراف از این اهداف هستیم.

وی اظهار داشت: شهرداری هرچه سریعتر باید نسبت به ترمیم و اصلاح این طرح اقدام کند تا مردم هرچه سریعتر از وضعیت ناگوار کنونی خارج شوند چرا که این کار هم به سود مردم بوده و هم به سود شهرداری است.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا گفت: شهرداری تهران تاکنون اهداف طرح های بزرگ و موفقی را انجام داده است، اما در این طرح ناموفق بوده و در صورت اصلاح آن این نیز اشکالی ندارد.

وی تصریح کرد: هم ساکنین و هم کسبه از وضعیت موجود ناراضی هستند ضمن اینکه در این محل نه رونقی ایجاد شده است و نه تبدیل به پایگاهی فرهنگی شده است و تمامی اینها نشان می دهد که نباید بر طرحی شکست خورده اصرار کرد و باید تمهداتی برای برون رفت از وضعیت موجود بیابیم تا به این وسیله سایر اقدامات شهرداری تحت تاثیر این طرح قرار نگیرد.

سروری با بیان اینکه شهروندان نیز حتما با شهرداری همکاری لازم را برای بازکردن معابر خواهند داشت، گفت: متاسفانه هم بحث فقر و هم بحث فحشا در منطقه رو به افزایش است و ساکنین منطقه به شدت نسبت به این مسئله ابراز نگرانی می کنند و آینده فرزندان خود را در خطر آسیب های جدی می بینند.

وی با اشاره به سابقه این محله گفت: این محله مردمی شهید پرور، انقلابی، مذهبی ، متدین و ارزش محور بوده است و باید به حالت گذشته خود بازگردد و اهالی این محله نیز این توقع را از نظام و شهرداری دارند تا اعتراضات آنان مورد رسیدگی قرار گیرد و سریعا نسبت به اصلاح امور اقدام شود.