به گزارش پارس به نقل از  مهر، یکصدو هشتمین جلسه شورای شهر تهران در حالی برگزار شد که بر خی از اعضا تذکراتی را به شهرداری تهران داشتند.

 

در ابتدای این جلسه مهدی چمران رییس شورای اشلامی شهر تهران با اشاره به ایام دهه دوم محرم گفت: این روزها جز روزهای سخت و طاقت فرسای اهل بیت امام بوده چرا که آغاز اسارت اهل بیت و انتقال آنان به شام در این ایام رخ می دهد. از اینرو این ایام جز روزهای بسیار بسیار سخت و طاقت فرسای اهل بیت امام حسین (ع) بوده است.

وی همچنین با اشاره به سخنی از امام حسین (ع)ادامه داد: هر کس که گرفتاری و اندوه مومنی را بر طرف کند خداوند گرفتاری و اندوه آخرت را از او برطرف می گرداند پس جا دارد در این ایام به این سخن امام  توجهی خاص داشته باشیم و مشکلات شهروندانی که به ما مراجعه می کنند را برطرف سازیم.

حقانی : تغییر خط محدوده شهر تهران باید با مجوز شورا باشد

رییس کمیته محیط زیست شورا در تذکری به شهرداری گفت: اعضای محترم استحضار دارید خط  محدوده شهر تهران در مقیاس دو هزارم در سال 91 به همراه طرح تفصیلی به تصویب شورای شهر ، کمیسیون ماده 5 و شورای عالی شهر سازی و معماری رسیده است اما اخیرا مطلع شده ام شهرداری تهران پیشنهادی را بدون جلب نظر شورای شهر مبنی بر تغییر خط محدوده شهر تهران به شورای عالی شهر سازی و معماری داده که این امر مطابق ماده 34 بند 71 قانون شهرداری نیست.

رحمت الله حافظی: شهرداری تهاتر بوستان مادر را توضیح دهد

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، گفت: ابتدا لازم می دانم توضیحاتی  در خصوص رای شورای حل اختلاف مبنی بر تبصره 3 بودجه که مربوط به سال 93 است و در جلسه گذشته بدان اشاره شد ،بدهم؛ رای شورای  حل اختلاف مربوط به اصلاحیه ای است که ما اواخر سال گذشته تصویب کرده ایم بنابراین تبصره 3 بودجه سال 93 همچنان به قوت خود باقی است.

رحمت الله حافظی با اشاره به اینکه در جلسه بررسی موضوع پروژه بوستان مادر واقع در منطقه 5 شهرداری تهران سوالی از شهردار تهران مبنی بر اینکه این زمین با چه قیمتی تهاتر شده است مطرح کردم، گفت: از آنجا که پاسخی دریافت نشد این موضوع را در قالب تذکر به شهردار تهران مطرح می کنم و خواهان دریافت اطلاعات و پاسخ هستم.

وی ادامه داد: بر اساس تبصره 13 بودجه سال 93 سقف اختیارات معاملات شهردار را 50 میلیارد تومان و در بودجه سال 92 نیز این سقف 40 میلیارد تومان بوده است اما بر حسب اطلاعات موجود ارزش این زمین 500 میلیارد تومان بوده  از این رو تذکر من  به شهردار این است که به استناد کدام مجوز این تهاتر صورت گرفته است و مستندات خود را به شورای شهر تهران ارائه دهد.

سالاری: برای تملک باغات توسط شهرداری باید زمان مشخص در نظر بگیریم

بر اساس این گزارش در ادامه این جلسه تعدادی پرونده های باغات مورد بررسی و رای گیری قرار گرفت.

محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا در جریان بررسی پرونده های باغات بر این موضوع تاکید کرد  که به دلیل زمان بر بودن تملک باغات از سوی شهرداری باید طرحی در نظر گرفته شود تا حقوق شهروندان تضییع نشود.

وی در ادامه افزود: در راستای صیانت از فضای سبز وباغات تهران شهرداری تهران را مکلف به خرید برخی باغات کرده ایم اما به دلیل هزینه بر بودن این کار تحقق این خرید ها به کندی و در برخی مواقع سالهای طولانی طول می کشد و در این میان حقوق شهروندانی که املاکشان به صورت باغ است تضییع می شود.

سالاری خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان باید زمان برای تملکها در نظر بگیریم.

مهدی چمران نیز یادآور شد: در طرحی که به زودی در زمینه حفظ باغات در شورا مطرح خواهد شد به این نکات توجه شده است.