به گزارش پارس، مهدی چمران صبح امروز در دویست‌وپنجاهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با واکنش به تذکر یکی از اعضای شورای شهر درخصوص تابلوهای شهرتهران گفت: نمایش آثار هنرمندان بزرگ در سطح شهر کار خوبی است اما نصب تابلوها در اتوبان‌ها و در حالی که مردم با سرعت بالا تردد می‌کنند اقدام نامناسبی است و باید تابلوها در مکان‌های خاص و آرامی نصب شود که مردم فرصت مشاهده این تابلوها را داشته باشند.

وی در مورد درختان باغ شیان با بیان اینکه نگهداری این باغ برعهده سازمان پارک‌های شهرداری تهران است اظهار کرد: تاکنون اقدام مناسبی از سوی این سازمان در راستای نگهداری این باغ انجام گرفته و بهتر است بررسی دقیق‌تری در زمان ارائه تذکر داشته باشید تا بررسی دقیق‌تری انجام شود و بعضاً عبارت "قطع درختان" بیان شود.

وی همچنین درخصوص اختلاف معاونت شهرسازی و سازمان نظام‌مهندسی با بیان اینکه از روز نخست جلساتی در این خصوص برگزار شد ولی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم، گفت: ساعت هفت صبح فردا جلسه‌ای با مسوولان نظام‌مهندسی برگزار خواهد شد تا این مشکل مرتفع شود.

وی افزود: در مورد باغ شیان ما پیشنهاد داده‌ایم که درختان برگه سوزنی این باغ به برگ پهن تبدیل شوند و جاهایی که باغ دچار کچلی شده نیز درخت بکارند.

اعضای شورای شهر نظرات خود را درخصوص طرح جامع کاهش خطرپذیری سیل پایتخت بیان کردند.

مختاباد در واکنش به بررسی وضعیت خطرپذیری تهران در هنگام بروز سیل با بیان اینکه تهران شهر بی دفاعی است و اگر اتفاقی رخ دهد با این سیستم مدیریت بحران هیچ کس را نمی‌توان راضی کرد، گفت: با این وضعیت مدیریت تنها وقت خود را تلف خواهیم کرد.

اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران نیز با بیان اینکه بارندگی و سیلاب به یکدفعه رخ می دهد اما بودجه مقابله با سیلاب قطره چکانی تزریق می شود، گفت: سیلاب صبر نمی کند که سال 1404 شود که پروژه های عمرانی مقابله با سیلاب تکمیل شده است.

همچنین اسماعیل دوستی نیز با بیان اینکه در سال گذشته شورای شهر تهران پنج میلیارد تومان برای کمک به بازسازی سیل ایلام تصویب کرد اما متاسفانه هیچ اقدامی در این خصوص رخ نداد، گفت: پیشگیری بهتر از درمان است و در مدیریت بحران نیز اقدامات پیشگیرانه قطعا کم هزینه تر خواهد بود و این در حالی است که اکثر سیل ها در مناطق شمال شرق و شمال غرب تهران اتفاق می افتد و می‌توانیم در این زمینه اقداماتی درخصوص مهار سیل بکار بگیریم.

همچنین پرویز سروری، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی با بیان اینکه دستگاه ها در حوزه مدیریت بحران آینده نگر نیستند و به حال توجه می کنند، گفت: همه مسوولیت بحران بر دوش مدیریت شهری و ستاد بحران تهران است که در آینده این موضوع خطرناک خواهد شد چراکه عدم شکل گیری مدیریت شهری موجب نابسامانی ها و انجام اقدامات پرهزینه در هنگامه بحران می شود و باید هماهنگی بین دستگاه‌ها در حوزه مدیریت بحران افزایش یابد.

نایب رئیسه شورای شهر تهران از نبود سرویس بهداشتی در میادین پایتخت گلایه کرد.

مرتضی طلایی صبح امروز با اشاره به گزارش شورایاران منطقه 7 در صحن شورای شهر با بیان اینکه رویکرد شورای شهر در دوره چهارم، حمایت بیشتر از شورایاران و ارتقاء جایگاه آنها بوده است، گفت: شورایاری‌ها در محلات امتداد شورای شهر هستند و جایگاه آنها باید در نیازسنجی ها و مطالبات مردمی در نظر گرفته شود چراکه هیچ یک از دبیران شورایاریها به دنبال تخریب شهرداری نبوده و هرچند که برخی معتقدند که طلایی شورایاریها را موی دماغ شهرداری کرده است اما متاسفانه مشکلات شورایاران همچنان وجود دارد و محلی از اعراب برای دیده شدن خواسته‌هایشان وجود ندارد.

طلایی با انتقاد از نظام برنامه ریزی مدیریت شهری گفت: جایی برای شورایاران در راستای حل مشکلات در برنامه‌ها دیده نشده است و باید نظام برنامه‌ریزی محلات از بالا به پایین باشد.

وی با اشاره به کمبود سرویس بهداشتی در میدان هفت تیر گفت: متاسفانه کمبود سرویس بهداشتی از مشکلات عمده تمامی میادین شهر است.

همچنین مرتضی طلایی به تعطیل شدن مجتمع فرهنگی شهید سلیمانی در منطقه 18 و تبدیل شدن آن به یک مرکز اداری گلایه کرد و گفت: تعطیل شدن این مرکز فرهنگی در یک منطقه کم برخوردار جای سوال است و حق نداریم مجتمع فرهنگی را به مجتمع اداری تبدیل کنیم.

وی در ادامه به تیتر یکی از سایت‌های خبری شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: سلیقه در کار رسانه بسیار مهم است و امروز بنده سخنانی را عنوان کردم که در رسانه های وابسته به شهرداری به صورت کج سلیقگی منتشر شده است و انتخاب تیتر این رسانه نامناسب است چراکه می خواهند برای دفاع از شهرداری با نگاه خود خبر را تنظیم کنند.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر نیز در واکنش به سخنان طلایی با بیان اینکه امیدواریم نظرات شورایاران در بودجه سال آینده شهرداری مورد توجه قرار گیرد، گفت: علاوه بر مشکل عدم وجود سرویس بهداشتی در میدان هفت تیر، باید عنوان کنم که این میدان دچار یک سردرگمی شده و طرح‌هایی که برای ساماندهی این میدان داده بودند اجرایی نشده و به صورت نامناسب باقی مانده است.