به گزارش پارس به نقل از مهر، سیدجعفر تشکری هاشمی با بیان این که به منظور شناسایی حاملان بار طرح شناسایی باربران گاری دستی ها نیز طی سال گذشته صورت گرفته، به طوری که از ابتدای مرداد ۹۴ تا پایان سال ۹۴ تمامی حاملان بار با گاری دستی فعال شناسایی شده اند گفت:مدیریت بار، ساماندهی موتورسیکلت و وانت بار و گاری دستی ها، احداث انبارهای مشترک و تعیین نوع وسیله نقلیه مجاز حمل بار مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اکنون سکوهای بارگیری در خیابان های مصطفی خمینی،  ۱۵ خرداد و خیام با نصب تابلو و خط کشی ها کنترل و مشخص شده اند. به طوری که با استقرار نیروهای شهربان از بارگیری در محدوده های دیگر جلوگیری می شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه با استقرار نیروهای یگان حفاظت شهرداری تهران از ابتدای شهریورماه از تردد گاری دستی های غیرمجاز در محدوده بازار ممانعت شده است، تصریح کرد: با نمایندگان صنوف و اتحادیه های بازار توافق شده از ورود گاری ۴چرخ به داخل بازار مسقف ممانعت به عمل آید که این اقدام نیز طی سال گذشته اجرایی شده است.

تشکری هاشمی تاکید کرد: نصب تجهیزات هوشمند برای شناسایی حاملان بار در منطقه از جمله اقداماتی است که طی سال گذشته به مرحله اجرا در آمده است و طی ۶ ماه نخست سال جاری ناوگان حمل بار منطقه ۱۲ هم به لحاظ خودرو و هم به لحاظ نیروی انسانی و شرکت های فعال مطابق باراندازها ساماندهی خواهند شد.

به گفته معاون شهردار تهران با مطالعات صورت گرفته در محدوده بازار، ۱۰ نقطه شناسایی شده اند که مستعد ایجاد انبارهای مشترک هستند. همچنین سه نمونه کالابر استاندارد نیز تعیین شده که به زودی و با تایید نهایی جایگزین چرخ دستی های فعلی خواهند شد.