به گزارش خبرنگار حوزه شهری پارس نیوز،پژمان پشمچی زاده در پاسخ به این پرسش که میزان تخلف در این پروژه چه میزان است گفت: از نگاه ما ساخت و ساز در این بنا مغایرت قانونی ندارد و توضیحات بیشتر را به  اعضای شورا در جلسه روزیکشنبه ارائه کرده ام.
 
سایت روابط عمومی شورای شهر تهران در خصوص توضیحات معاون شهردار در جلسه روز یکشنبه آورده است :«پشمچی زاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پاسخ به برخی ابهامات و تخلفات مطرح شده در ساخت و ساز هتل اسپیناس با اشاره به جلساتی که با مهندس قناعتی عضو شورا و نیز بازدیدی که از هتل داشته است اظهار داشت: موضوعی که در هتل اسپیناس محل اختلاف قرار گرفته است اجرای بند ۳-۸ مصوبه طرح تفصیلی است که شهرداری منطقه ۲ به استناد این بند از مصوبه پروانه ساخت ۱۸ طبقه را داده است.
 
وی در ادامه اظهار داشت: اینکه شهرداری منطقه به استناد بند ۳-۸ مصوبه طرح تفصیلی مجوز ساخت را براساس سطح و سطوح مصوب کمیسیون ماده ۵ داده است کاملاً کاری کارشناسی است. در این مصوبه تاکید شده است که در کلیه زیر پهنه ها به استثناء اراضی بافت های تاریخی و پهنه های صنعتی و پهنه های تجاری اطراف بافت های تاریخی و فضاهای سبز با کاهش سطح اشتغال طبقات و با رعایت سقف تراکم مجاز به منظور تحقق پذیری راهبردهای طرح جامع شهر تهران می تواند عمل کند چراکه در کمیسیون ماده ۵ تصویب شده است که این استثناء را شامل نمی شود.
 
پشمچی زاده افزود: بنابراین افزایش تعداد طبقات با تایید شهرداری منطقه مجاز بوده است.
 
معاون شهرسازی شهردار تهران یادآور شد؛ دلیل استفاده شهرداری منطقه از این مصوبه هم کسر بنای اجرا شده با آنچه در کمیسیون ماده ۵ مصوب شده ،بوده است.
 
وی افزود: کمیسیون ماده ۵ براساس پهنه و شرایط زمین مجوز ساخت ۶۸۶۴۸ متر مربع بنا را صادر می کند اما در اجرا حدود ۱۳۴۴ متر کسری در ساخت به وجود می آید که منطقه به استناد مصوبه ۳زیربنای مجاز کمیسیون ماده ۵ اجازه ساخت طبقه ۱۸ را می دهد.
 
پشمچی زاده در حین ارائه گزارشی از سطح و سطوح ساخته شده در این هتل اظهار داشت: طبقه ۱۹ و ۲۰ در این هتل وجود ندارد و اختلافی هم که در محاسبه متراژ نیم طبقه همکف به وجود آمد که در بررسی ها مشخص شد طبق استاندارد و تعاریف در هتل سازی، در طبقه ایی که تالار صبحانه خوری تعبیه شده است فضایی خالی و به دور از دسترسی به راه های ورود و خروج برای مباحث اداری و دفتری هتل تعبیه شده است.
 
وی همچنین به استعلام های آتش نشانی اشاره کرد و افزود: در آخرین اظهار نظرهای آتش نشانی تاکید شده است که در محیط پارکینگ ها طراحی تهویه هوای پارکینگ الزامی است و همچنین در هر اتاق طبقه همکف و اول ملزومات آتش نشانی تعبیه شود در نهایت نیز تاکید شده است که اخذ تاییدیه آتش نشانی قبل از اخذ پایان کار الزامی است.»
 
حکم کمیسیون ماده ۵ در خصوص ساخت و ساز میدان سپاه
 
معاون شهردار تهران همچنین در خصوص اخرین وضعیت ساخت و ساز در میدان سپاه گفت: حکم کمیسیون ماده ۵ روز دوشنبه صادر شده . با توجه به حریمی که میراث فرهنگی اعلام کرده بود ارتفاع بنا مشخص شد و ما نیز به زودی این رای را ابلاغ می کنیم و حتما ارتفاع قانونی رعایت می شود .