به گزارش حوزه شهری پارس نیوز، حسین جعفری در گفت وگو با تهران پرس، در خصوص نشت شیرابه های زباله توسط خودروهای حمل زباله در سطح خیابان های پایتخت اظهار داشت: چنانچه توسط هر کدام از ماشین آلات حمل زباله نشت شیرابه داشته باشیم، طبق قانون تخلف است و بایستی توسط راننده حمل زباله درباره نشت شیرابه های زباله توجه بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه افزود: البته به دلیل عدم رعایت برخی از شهروندان تهرانی ممکن است که سن فرسودگی ماشین آلات حمل زباله بیشتر می شود. بعضا دیده شده است که به همراه زباله های کلانشهر تهران، خاک و نخاله های ساختمانی نیز وجود دارد که باعث تشدید شیرابه های زباله می شود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران با بیان این که موقع تخلیه زباله ها این امکان وجود دارد که خاک و نخاله های ساختمانی به ماشین های حمل زباله آسیب برساند خاطرنشان کرد: به همین جهت است که شیرابه های زباله بعضا در خیابان های کلانشهر تهران ریزش و نشت می کند.

جعفری در ادامه تصریح داشت: البته قرار است به مرور کلیه مخازن پلاستیکی جمع آوری و طرح یکسان سازی مخازن فلزی انجام گردد. قطعا شهروندان تهرانی می توانند در صورت مشاهده نشت شیرابه توسط ماشین آلات حمل زباله به سامانه 137 شهرداری اطلاع دهند تا با راننده خاطی برخورد شود.