به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا ناصر امانی با بیان این مطلب افزود: یکی از بارزترین مظاهر نشان دادن شفافیت مالی در شهرداری پایتخت، قرائت گزارش‌های حسابرسی از تمامی شرکتهای وابسته به شهرداری است که در حال حاضر در شورای شهر صورت می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: ما از جامعه حسابرسان کشور می خواهیم اگر سندی در اختیار دارند که مشخص می‌کند تا قبل از سال 85 یکی از شرکتهای شهرداری تهران مورد حسابرسی قرار گرفته و حسابرسی اش در شورای شهر قرائت شده، حتما آن را رسانه‌ای کنند تا افکار عمومی در جریان قرار بگیرند.

امانی با اشاره به اینکه باید تاکید کنم که هم اکنون حسابرسی از شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری پایتخت طی 2 مرحله انجام می شود، خاطرنشان کرد: یک بار حسابرسان منتخب مجامع شرکتها و یکبار حسابرسان شورای شهر تهران این کار را انجام می دهند و این اقدام نیز گواه کاملی برای شفافیت مالی در شهرداری تهران است.

وی ادامه داد: اینکه حسابرسی در گزارش خود اعلام می کند که یک یا چند سند مالی از سوی شرکت در اختیارش قرار نگرفته است، کاملا طبیعی است و برای همه شرکتها و یا سازمان‌هایی که مورد حسابرسی قرار می گیرند این بندهای شکلی وجود دارد و به معنای عدم شفافیت مالی نیست.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با تاکید براینکه حسابرسان تنها عملکرد یک سال مالی شرکت ها را بررسی می‌کنند، گفت: آنها اسناد مالی که به سال بعد منتقل می شود را حتی اگر مدیران شرکتها در اختیارشان قرار بدهند، قبول نمی کنند زیرا خود را موظف به بررسی سندهای مالی همان سال می دانند. ضمن اینکه مدت حسابرسی حسابرسان هم محدود بوده و چنانچه اسنادی بعد از تاریخ حسابرسی در اختیارشان قرار بگیرد، نمی پذیرند.

وی تاکید کرد: طبیعی است که در چنین شرایطی حسابرس اعلام می کند که اسنادی در اختیارش قرار نگرفته و این قطعا به معنای عدم شفافیت مالی نیست.

امانی افزود: در حال حاضر در پرتال شهرداری تهران و در قسمت مربوط به معاونت مالی و اقتصادی سندهای مالی شهرداری در اختیار عموم مردم قرار گرفته و این حرکت خود نیز حاکی از شفافیت مالی در شهرداری پایتخت است.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری قبول دارد که یکسری اشکالات شکلی در حسابرسی های شرکتهای وابسته به شهرداری وجود دارد اما باید اعلام کنم که این مساله کاملا طبیعی است که البته شهرداری تهران درصدد رفع آنان است.

امانی با بیان اینکه فلسفه حسابرسی از بین بردن خطاها و اشکال‌هاست، خاطرنشان کرد: مدیران شهرداری در همه زمینه‌ها اشکالات مسلمی که از سوی شورای شهر تهران اعلام شود را می پذیرند و در صدد رفع آن برخواهند آمد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه تفریغ بودجه سال 92 شهرداری تهران به شورای شهر ارایه شده و به تصویب اعضای محترم رسیده است، اظهارداشت: افتخار شهرداری تهران اینست که تفریغ بودجه آن هیچ عقب ماندگی نداشته و سال به سال بررسی و توسط شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسیده است.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در پایان گفت: همان طور که بارها تاکید کرده‌ایم یکی از سیاستهای قطعی شهرداری تهران از سال 85 تاکنون، ایجاد انضباط مالی و شفافیت عملیات حسابداری و هزینه‌ها بوده و خواهد بود.