به گزارش پارس نیوز، مهندس مهدی چمران در گفت وگو با تهران پرس، در خصوص اجرای طرح انضباط شهری در منطقه 12 و به خصوص محله هرندی اظهار داشت: این که برخی ها اعلام کردند که بنده اعلام کردم شهرداری 6 ماهه می تواند معتادین و کارتن خواب ها را از منطقه 12 و به خصوص محله هرندی جمع آوری کند، صحیح نیست. بنده می توانم اعلام کنم تا زمانی که تمامی دستگاه ها و نهادها وارد طرح انضباط شهری نشوند، نمی توان انتظار داشت که این طرح با موفقیت عملیاتی شود.

وی در ادامه افزود: حدود 27 دستگاه مرتبط با آسیب های اجتماعی در تهران در حال فعالیت هستند و هیچ کدام تا به الان کمکی به شهرداری تهران در طرح انضباط شهری نکردند. بله چنانچه دستگاه های مرتبط با طرح انضباط شهری به شهرداری تهران کمک کنند و همچنین شهرداری مسئولیت تمامی اقدامات را به شخص شهردار دهند، می توان انتظار داشت که ظرف مدت 6 ماه تمامی کارتن خواب ها و معتادین را جمع آوری کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که شاهد هستیم که روزانه جمعیت زیادی از شهرستان های کشور به بهانه کار و اشتغال وارد تهران می شوند و شهرداری تهران به تنهایی نمی تواند برای آنها اشتغال ایجاد کند خاطرنشان کرد: سازمان های زیادی برای اشتغال و رفع بیماری این افراد وجود دارد که هیچ کدام کاری انجام نمی دهند و تنها منتظر شهرداری هستند که معتادین و کارتن خواب ها را جمع کنند.

مهندس چمران در ادامه تصریح داشت: شهرداری تهران به وظیفه ذاتی خود عمل می کند و در حال اجرای طرح انضباط شهری است. این در حالی است که تا به الان هیچ ارگان و سازمانی برای کمک به این سازمان اعلام آمادگی نکرده است. چنانچه به صورت یک قرارگاه تمامی دستگاه ها حضور داشته باشند و شهرداری نیز به عنوان فرمانده قرارگاه، طرح انضباط شهری مناسب ترین طرح برای کنترل آسیب های اجتماعی در کلانشهر تهران است.

وی گفت: شهرداری روزانه و شبانه بیشتر معتادین و کارتن خواب ها را از سطح شهر جمع آوری به مددسراها و گرم خانه ها انتقال می دهد. حدود 20 هزار نفر کارتن خواب و معتاد در سطح شهر تهران داریم که روزانه و شبانه شهرداری به آنها غذای گرم و لباس تمیز می دهد. این اقداماتی است که از سال های پیش نیز مدیریت شهری برای ساماندهی معتادین و کارتن خواب ها انجام داده است و هم اکنون نیز انجام می دهد.