به گزارش پارس به نقل از فارس،‌ مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران،‌ مجتبی عبدالهی معاون امور خدمات شهری شهرداری تهران و عبدالحسین رحیمی مدیر سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری صبح امروز از تعدادی از مراکز عرضه بهداشتی دام زنده در مناطق 1 و 2 و 5 بازدید کردند.

عبداللهی معاون امور خدمات شهری شهرداری تهران در حاشیه این بازدید با اشاره به اقدام هر ساله شهرداری مبنی بر راه اندازی مراکز موقت عرضه دام زنده به مناسبت عید سعید قربان، اظهار داشت: این اقدام هر ساله از سوی سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری جهت خدمت رسانی آسان‌تر به شهروندان در سطح شهر انجام می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: امسال نیز در 29 مرکز در سطح شهر دام زنده در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد تا آنها نیز سنت قربانی را برای حاجیان خود انجام بدهند.

معاون امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به فعالیت مراکز فروش دام زنده، اظهار داشت: این مراکز طی دو روز (روز عرفه و عید سعید قربان) فعالیت می‌کنند و امروز به مناسبت عید قربان فعالیت خود را از سالت 5 صبح آغاز کردند که خوشبختانه مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

وی با اشاره به حضور 158 دامپزشک در مراکز عرضه دام زنده در سطح شهر، خاطر نشان کرد: این افراد  با حضور در این مراکز بر سلامت دام‌ها نظارت خواهند کرد به طوری که این نظارت‌ها در سه بخش اعم از قبل،‌ حین و بعد از ذبح خواهد بود.

عبداللهی تصریح کرد: بیش از 57 روحانی نیز در این مراکز حضور دارند و بر مسائل شرعی در حین ذبح دام نظارت دارند. ضمن اینکه در این مراکز خدماتی از جمله خورد کردن دام به طور رایگان صورت می‌پذیرد.

معاون امور خدمات شهری شهرداری تهران همچنین در خصوص قیمت دام زنده در مراکز عرضه دام، خاطر نشان کرد: طی کارهای کارشناسی صورت گرفته قیمت فروش هر کیلو گوشت دام زنده 12 هزار و 500 تومان خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت این مراکز تا بعدازظهر امروز، خاطر نشان کرد: به طور قطع قیمت فروش هر کیلو گوشت دام زنده با کاهش تقاضا از سوی شهروندان کاهش پیدا می‌کند.

عبداللهی در ادامه با اشاره به فعالیت مراکز غیر مجاز عرضه دام زنده در سطح شهر، گفت: خوشبختانه بیش از 70 درصد از نیاز شهروندان در این مراکز تأمین می شود. ضمن اینکه شهرداری تهران بر اساس برنامه ریزی با مراکز غیرمجاز عرضه دام زنده برخورد می‌کند.

معاون امور خدمات شهری شهرداری تهران، خاطر نشان کرد: البته مکان‌های در کوچه و محلات شهر تهران وجود دارد که آنها نیز اقدام به عرضه دام زنده می‌کنند که این مکان‌ها قابل شناسایی نیستند و به همین جهت ما ازا تمام مردم درخواست داریم که دام زنده مورد نیاز خودر را از 29 مرکز اعلام شده تهیه کنند.

به گزار ش فارس در ادامه این باز دید مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به استقبال گسترده از سوی شهروندان تهرانی در مراکز عرضه دام زنده، خاطر نشان کرد: خوشبختانه این استقبال نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بوده و شاهد هستیم که دام بیشتری در این مراکز عرضه می‌شود.

چمران خاطر نشان کرد: البته با توجه به موقتی بودن این مراکز شاهد حضور مردم در صف‌ها برای خرید دام زنده هستیم که البته این زمان طبیعی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: شهرداری تهران با همکاری دامپزشکی استان تهران تلاش می‌کند که دام زنده سالم در اختیار شهروندان قرار بگیرد و امیدواریم در سال‌های آتی تعداد مراکز عرضه دام افزایش یابد.

چمران ادامه داد: شهرداری و پلیس موظف هستند با توجه به شرایط خطرات عرضه دام غیربهداشتی با مراکز غیرمجاز برخورد کنند.