به گزارش خبرنگار حوزه شهری پارس نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی صبح امروز در نشست خبری خود که پیرامون فعالیت‌ها و برنامه‌های معاونت فرهنگی شهرداری تهران در ماه مبارک رمضان برگزار شد، با اشاره به تشییع جنازه باشکوه شهیدان گمنام در تهران گفت: در حال حاضر 250 تصویر شهدا در سطح خیابان‌های تهران کشیده شده است و بنا داریم تا پایان سال 94 نمایشگاه بزرگ تصاویر شهدا را در سطح شهر تهران برگزار کنیم.
 
وی با اشاره به همزمانی برنامه‌های تابستانه و رمضان که به فصل نیایش نام گرفته است، گفت: یکی از اهداف مهم برنامه‌های امسال پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است.
 
معاون اجتماعی – فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه برای پر کردن اوقات فراغت پایتخت‌نشینان در شب‌های ماه مبارک رمضان تورهای آشنایی با تهران با محوریت منطقه 12 برگزار می‌شود، افزود: همشهریان می‌توانند همانند تورهای نوروزی با سامانه 137 تماس گرفته و درخواست شرکت در این تورها را بدهند.
 
امرودی با بیان اینکه تور قم - جمکران نیز برای همشهریان در نظر گرفته شده است، افزود: تورهای مذهبی، سیاحتی – تفریحی و... برای پایتخت‌نشینان در نظر گرفته شده است و در صورتی که زمان این تورها قبل از افطار باشد، افطاری ساده‌ای نیز به توریست‌ها داده خواهد شد.
 
وی همچنین از اجرای طرح خواهرخواندگی مناطق ثروتمند و فقیر شهر تهران خبر داد و گفت: یکی از رویکردهای مهم ما در ماه مبارک رمضان توجه به محرومان است.
 
معاون اجتماعی - فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه مجامع خیرین در مناطق پایتخت شکل گرفته است، اظهارکرد: در نظر داریم در طرح خواهرخواندگی مناطق برخوردار با فقیر، اقداماتی را انجام دهیم که خیرین ثروتمند نسبت به تامین معاش خانوارهای فقیر اقدام کنند.
 
امرودی همچنین از گسترش کمی و کیفی برنامه‌های پرکردن اوقات فراغت برای پایتخت‌نشینان خبر داد و گفت: در برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های رمضانی حتما برنامه مساجد نیز در نظر گرفته می‌شود و در برخی از موارد که محل برگزاری مراسم و جشن در نزدیکی مساجد هست، حتما زمان برگزاری با مساجد هماهنگ خواهد شد.
 
وی همچنین از تخفیف ویژه مجموعه‌های ورزشی به خانواده شهدا و زنان سرپرست خانوار و همچنین خانواده‌های کم‌برخوردار خبر داد و ادامه داد: تمام مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران تا هنگام سحر باز هستند و افراد علاقه‌مند می‌توانند از این مجموعه‌ها استفاده کنند.
 
به گفته معاون اجتماعی – فرهنگی شهرداری تهران بنا بر مصوبه شورای شهر تهران کلیه مجموعه‌های ورزشی شهرداری در فصل تابستان به دانش‌آموزان تخفیف 50 درصدی ارائه خواهند کرد.
 
امرودی همچنین از استقرار پایگاه‌های سیار انتقال خون در سه محله هیات رزمندگان غرب تهران، امامزاده حسن و حرم عبدالعظیم حسنی خبر داد و گفت: همچنین برنامه سلامت در ضیافت هر شب دریک مسجد اجرایی می‌شود و مشاوران سلامت ضمن آشنایی مردم با روش‌های تغذیه و طب اسلامی از آنها تست فشار خون، قند خون و... اخذ می‌کنند.
 
وی افزود: همچنین براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در شب‌های قدر که حضور افراد در مساجد افزایش چشمگیری می‌یابد، در برخی از این مساجد خانه‌های کودک راه‌اندازی می‌شود تا کودکان ضمن بازی کردن مزاحمتی برای والدینشان ایجاد نکنند.
 
معاون اجتماعی – فرهنگی شهرداری تهران همچنین از غباررویی 1500 مسجد و 250 نمازخانه خبر داد و گفت: شهرداری تهران با برگزاری جشنواره شمیم وحی از 1647 جلسه که ترویج‌دهنده فعالیت‌های قرآنی است حمایت کرده است.
 
امرودی همچنین در مورد برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن در باغ‌موزه دفاع مقدس نیز تصریح کرد: 10 هزار متر فضای مسقف و 50 هزار متر فضای باز برای برگزاری این جشنواره در نظر گرفته شده است و سعی داریم گذر فرهنگی را در این نمایشگاه ایجاد کنیم.
 
وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه شب‌های شیدایی در باغ موزه دفاع مقدس گفت: همچنین به روزه‌داران در راه مانده نیز افطاری ساده‌ای داده خواهد شد.
 
به گفته معاون اجتماعی – فرهنگی شهرداری تهران 30 نمایشگاه بزرگ قرآنی در 30 بوستان نیز همزمان با فعالیت نمایشگاه بزرگ قرآن فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
 
امرودی همچنین برگزاری 200 ضیافت افطاری برای ایتام خبر داد و افزود: مردم علاقه‌مند نیز می‌توانند افطاری خود را به گرمخانه‌ها، ایتام و افراد نیازمند بدهند و شهرداری پل ارتباطی خواهد بود.
 
وی همچنین در مورد ویژه‌برنامه‌های شهرداری تهران برای روز قدس گفت: ستاد قدس و فلسطین تشکیل شده است و شهرداری با همکاری سازمان‌های مردم نهاد در حوزه فلسطین و با رویکرد اسرائیل - محور شرارت، ویژه‌برنامه هایی را در حوزه شناخت صهیونیسم دارد.
 
معاون اجتماعی – فرهنگی شهرداری تهران در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر هزینه‌های سنگین افطاری‌های شهرداری به ایسنا گفت: 2 خرما و نان، افطاری ساده شهرداری به روزه‌داران در راه مانده است و سعی داریم روزه‌داران با این افطاری ساده گرسنگی خود را تا حدودی رفع کرده تا به منزلشان برسانند اما بسیاری از هزینه‌ها توسط خیرین ارائه می‌شود و شهرداری تنها پل ارتباطی میان خیرین و مردم است.
 
امرودی همچنین در مورد فعالیت پردیس‌های سینمایی شهرداری در ایام ماه مبارک رمضان به اطلاعیه سازمان سینمایی اشاره کرد و گفت: علاوه بر این در جشنواره‌های 30 نقطه پایتخت نیز فیلم برای مردم به نمایش گذاشته می‌شود.