به گزارش پارس،سعید شریف زاده مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این سازمان امسال هم همانند سال های گذشته در روز عید سعید فطر، ایمنی نمازگزاران و محل برگزاری نماز عید فطر را بر عهده دارد.
 
وی افزود: دراین راستا علاوه بر آمادگی کامل ۱۱۶ ایستگاه ویژه خاموش کردن آتش و ۱۷ گروه امداد و نجات سازمان آتش نشانی در سطح شهر تهران، ترتیبات ویژه ای نیز برای ایمنی محل برگزاری نماز عید فطر در مصلای بزرگ تهران و اطراف آن انجام داده است.
 
شریف زاده ادامه داد: در این ایام ۱۰۰ آتش نشان با ۳۰ دستگاه خودروهای سنگین، تانکر آب و نردبان بلند آتش نشانی و ۱۳ دستگاه موتور سیکلت عملیاتی در نقاط مختلف و حساس این مکان مستقر می شوند و همچنین ۲۰ نفر از آتش نشانان برای ارائه خدمات ایمنی و راهنمایی‌های لازم در زمان برگزاری تا پایان مراسم بشکل پیاده به همراه خاموش کننده دستی اقدام به گشت زنی می کنند.
 
مدیر عامل آتش نشانی تهران تاکید کرد: این استقرار در دو حلقه داخلی و خارجی در محل برگزاری نماز پرشکوه عید فطر در مصلای بزرگ به اجرا در می آید به گونه ای که حلقه داخلی، از یک روز قبل از عید در بخش های داخلی مصلی مستقر می شوند و حلقه خارجی هم از ساعت ۴ صبح روز عید فطر، ایمنی خیابان های اطراف محل برگزاری نمازعید فطر ومعابر عمومی که مملو از نمازگزاران هستند برعهده خواهند داشت.
 
شریف زاده اظهار داشت: این نیروها تا پایان برگزاری مراسم و تخلیه کامل محل برگزاری نماز و عادی شدن اوضاع در محل باقی خواهند ماند.
 
وی در پایان توصیه کرد که در صورت بروز هر گونه آتش سوزی و حادثه ای ضمن حفظ خونسردی و نیزدور شدن سریع از محل حادثه، بلافاصله موضوع را با سامانه ۱۲۵ و یا نیروهای آتش نشانی مستقر در محل اطلاع دهند.