به گزارش پارس به نقل از ایرنا، سعید شریف زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در مقر ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران افزود: کارگروهی در این زمینه تشکیل شده است و مجموعه آتش نشانی تهران هم در کمیته های این کارگروه قرار دارد تا شرایط برای ایمن سازی بازار تهران فراهم شود.


وی با اشاره به معابر باریک و وجود مجموعه های نا امن در بازار تهران، اظهار کرد: اقدامات مناسبی از جمله نصب شیرهای آتش نشانی در این منطقه انجام گرفته تا در صورت لزوم آتش نشانان بتوانند خدمات مطلوب تری ارایه دهند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران با اشاره به اینکه تهیه خودروهای کم عرض در دستور کار این مجموعه قرار گرفت، بیان کرد: اداراتی نظیر برق، گاز، آب و شهرداری در ایمن سازی بازار تهران دخیل هستند و این موضوع نیازمند عزم جدی دستگاهای مرتبط می باشد.

وی از تشکیل یگان های هوایی این سازمان خبر داد و گفت: اقدامات اولیه برای این کار مهم و اساسی صورت گرفته و تا پایان برنامه دوم پنجساله شهرداری تهران شاهد راه اندازی این یگان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضرساخت وسازهای لازم برای بهره گیری از بالگردهای اطفاء حریق در تهران وجود ندارد، گفت: نیروهای این مجموعه خدمات لازم را در مناطق صعب العبور و کوهستانی ارایه می کنند.

شریف زاده از افزایش ایستگاه های آتش نشانی در شهر تهران خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری از 108 ایستگاه به 120 ایستگاه افزایش خواهد یافت و این 12 مجموعه از پیشرفت فیزیکی 15 تا 65 درصدی برخوردار است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران، تامین نیروی انسانی و خرید تجهیزات و امکانات را از جمله اقدامات برای فعالیت ایستگاه های جدید دانست و گفت: در این تعداد ایستگاه، 400 نفر نیروی آتش نشانی بکار گرفته می شوند.

وی بهره گیری از تجربیات و اندیشه های دانشگاهیان و فعال کردن بخش صنعت در ساخت تجهیزات این مجموعه را از مهمترین اقدامات آتش نشانی تهران اعلام کرد و گفت: پیگیر راه اندازی رشته تحصیلی مهندسی حریق هستیم.