به گزارش پارس ، سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت وگو باایسنا، با اشاره به حادثه رانندگی رخ داده در غرب پایتخت، افزود: به دنبال اطلاع یک مورد حادثه رانندگی در ساعت ۱۹: ۵۲ روزگذشته، ستاد فرماندهی آتش نشانان ایستگاه های ۶۸،۱۰۰ و گروه نجات ۸ را به محل حادثه واقع در مسیر شرق به غرب بزرگراه همت، بعد از پارک چیتگر اعزام کرد.

وی ادامه داد: آتش نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که یک دستگاه سواری ۲۰۶ با دو سرنشین پس از انحراف از مسیر اصلی، وارد شانه خاکی شده و واژگون شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این خودروی سواری پس از واژگون شدن و طی مسافتی از قسمت سقف و پایه های تیر انتقال برق فشار قوی برخورد کرده و متوقف شد، گفت: دو تن که زنی ۳۰ ساله و دختر هفت ساله اش بودند، در کابین خودرو محبوس شدند که آتش نشانان همزمان با ایمن سازی محل، اقدامات خود برای خروج این افراد را آغاز کردند.

ملکی با اشاره به تحویل دو فرد حادثه دیده به عوامل اورژانس، به ایسنا گفت: تکنیسین های اورژانس پس از بررسی علائم حیاتی، مرگ این مادر و دختر را به علت شدت جراحات وارده، تایید و اعلام کردند.

وی با بیان اینکه عوامل آتش نشانی محل را برای بررسی علت حادثه به ماموران پلیس راهور تحویل دادند، گفت: آتش نشانان در ساعت ۲۱: ۱۵ پس از ایمن سازی محل، به عملیات خود در این محل خاتمه دادند.

حادثه در ارتفاعات توچال
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران همچنین از مصدومیت شدید مردی میانسال در ارتفاعات توچال خبر داد و افزود: در ساعت ۱۱: ۱۵ روزگذشته یکی از اعضای تیم های کوهنوردی حاضر در منطقه توچال به آتش نشانان مراجعه و اعلام کرد که فردی بی حال در ارتفاعات، روی زمین افتاده است.

ملکی با بیان اینکه آتش نشانان به سرعت به محل حادثه رفتند، افزود: عوامل آتش نشانی پس از حضور در محل، با مردی حدود ۵۰ ساله روبرو شدند که دارای وضعیت وخیمی بود.

وی با بیان اینکه این فرد روی برانکارد مخصوص فیکس و با کمک عوامل انتظامی به ایستگاه یک منتقل شد، گفت: این مرد دارای وضعیت وخیمی بود که عوامل اورژانس وی را به بیمارستان انتقال دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه آثاری از سقوط و ضرب و جرح در بدن فرد حادثه دیده مشاهده نشد، گفت: فعلا نمی توان درباره علت وقوع این حادثه اظهارنظر قطعی کرد.

به گفته ملکی، آتش نشانان در ساعت ۱۳: ۱۵ به عملیات خود در این حادثه خاتمه دادند.