به گزارش پارس به نقل از فارس، کاخ سفید پس از اظهارات رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که گفته بود به شرط مذاکره اوباما در پاره ای از مسائل حاضر است طرحی مبنی بر افزایش سقف بدهی ارائه کند، اعلام کرده اوباما احتمالاً لایحه افزایش کوتاه مدت سقف بدهی را امضا خواهد کرد.

جی کارنی ضمن اعلام این خبر افزود البته امضا کردن لایحه مذکور به جزئیات مسائلی بستگی دارد که نمایندگان جمهوری خواه پیشنهاد می دهند.

جی کارنی گفت: « رئیس جمهور خوشحال است که حداقل ذهن های بازتر در مجلس نمایندگان غلبه دارند و اینکه حداقل، اینطور که به نظر می رسد، این شناخت حاصل شده که ورشکستگی، گزینه مناسبی نیست.

کارنی البته تضمین نکرد که اوباما طرح سقف بدهی کوتاه مدت ارائه شده توسط جمهوری خواهان را حتما امضا خواهد کرد. وی گفت کاخ سفید تا کنون هیچ جزئیاتی از این طرح را ندیده است.

اوباما بارها از جمهوری خواهان خواسته سقف بدهی دولت را قبل از فرا رسیدن تاریخ ۱۷ اکتبر تا ۱۶.۶ تریلیون دلار افزایش دهند.

دولت فدرال آمریکا از حدود ۱۰ روز پیش به دنبال تصویب نشدن لایحه بودجه دولت در مجلس نمایندگان آمریکا به تعطیلی اجباری رفته است و حدود یک هفته دیگر تا رسیدن ضرب الاجل بحث افزایش سقف بدهی زمان باقی مانده است.

با افزایش نگرانی ها در خصوص پیامدهای عدم افزایش سقف بدهی دولت فدرال، جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا و سنا روز چهارشنبه از احتمال افزایش کوتاه مدت افزایش سقف بدهی به امید بازگرداندن باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به پای میز مذاکره خبر دادند.

اوباما هشدار داده بود در صورتیکه جمهوری خواهان سقف بدهی را حتی اگر برای یک مدت کوتاه افزایش ندهند و لایحه بودجه را تصویب نکنند، حاضر به مذاکره با آنها نخواهد بود.