به گزارش پارس روح الله حسینیان عضو نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با فارس، درباره تحرکات جدید سیاسی و رسانه ای اصلاح طلبان، با تاکید بر این که اصلاح طلبان در راهبرد اصلی خود بهره گیری تمام عیار از ظرفیت های موجود در دولت یازدهم را در دستور کار خود قرار داده اند، گفت: اصلاح طلبان این روزها به صراحت عنوان می کنند که گفتمان اعتدال شعبه ای از گفتمان اصلاحات بوده و حمایت آنها از روحانی منوط به حرکت در مسیر خواست های اصلاح طلبی است.

حسینیان با بیان که اصلاح طلبان با این تعریف از دولت یازدهم به دنبال مستاجر خواندن روحانی هستند، گفت: اصلاح طلبان در محافل پنهان خود هیچ گونه عذری ندارند که بگویند، دولت روحانی دولت هشت ساله نبوده و می تواند در چهار سال به پایان برسد.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از گفت وگوی خود با فارس، احیای تشکیلات اصلاح طلبان، تاسیس احزاب مختلف، بهره گیری از ظرفیت های اجتماعی و احیای سازمان اقتصادی را از مهمترین برنامه های این جریان در خلال همراهی با دولت یازدهم بر شمرد.

وی اظهار داشت: اصلاح طلبان در عین اینکه تلاش می کنند تا از ظرفیت های دولت یازدهم برای حضور در حاکمیت بهره گیری کنند، احیای جنبش اجتماعی را نیز در دستور کار خود دارند که خودشان آن را تعبیر به اهرم « فشار از پائین » برای گشایش های سیاسی اجتماعی می کنند.

* جدایی اصلاح طلبان و گفتمان اعتدال از انتخابات مجلس شکل عینی می گیرد

حسینیان با اشاره به این که اصلاح طلبان برنامه ریزی جدی برای کسب کرسی های دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دارند، تصریح کرد: جدایی میان اصلاح طلبان و گفتمان اعتدال بی شک از این انتخابات شکل عینی به خود گرفته و موجب می شود که بالانس قدرت اجتماعی میان این دو جریان مورد ارزیابی جدی قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس متذکر شد: برخی از چهره های اصلاح طلب به آشکار دولت یازدهم را تهدید کرده اند که در صورتی که دولت بخواهد مجلسی با گروه خونی خود ایجاد کند، باید به فکر پایان ماه عسل خود با این جریان باشد.

وی بر همین اساس یادآور شد: این نشانگر آن است که همراهی امروز اصلاح طلبان تنها برای بهره گیری از موقعیت هایی است که دولت یازدهم می تواند برایشان ایجاد کند و پس از ثبات اصلاح طلبان در این زمینه باید شاهد زوایه گرفتن بیش از پیش این جریان از دولت یازدهم بود.