به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: وزارت خارجه آمریکا دوشنبه اعلام کرد، مقداری از کمک های « غیر کشنده» آمریکا مانند دارو و مواد غذایی با وجود بسته بودن گذرگاه مهم شمال سوریه در این اواخر در راه رسیدن به دست گروه های مسلحی است که در سوریه درحال مبارزه هستند.


ترکیه از ماه گذشته گذرگاه مهم و استراتژیک « باب الهوی» را که در نزدیکی شهر مرزی « اعزاز» در شمال سوریه و از توابع استان حلب قرار دارد، را به دلیل درگیری هایی روی داده میان عناصر القاعده با گروه های وابسته به ارتش آزاد سوریه و تسلط القاعده بر شهر اعزاز مسدود کرد.


گذرگاه باب الهوی یکی از شاهرگ های ارتباطی گروه های مسلح در مناطقی است که بر آنها در شمال سوریه تسلط دارند و به آنها امکان نقل و انتقال عناصر مسلح و سلاح و مواد مورد نیاز از جمله دارو و غذا را می دهد.
یکی از مسئولان وزارت خارجه آمریکا در این ارتباط تاکید کرد، با وجود اوضاع جاری در گذرگاه های مرزی با این حال آنچه می نماید، آن است که انواع کمک های آمریکا همچنان به دست گروه های مسلح میانه رو و فعالان مورد اعتماد می رسد.


این درحالی است که « رابرت فورد» ، سفیر آمریکا در دمشق طی نشست خود در استانبول که اوایل هفته جاری برگزار شد، به سلیم ادریس، فرمانده ارتش آزاد سوریه، وعده افزایش کمک های آمریکا به گروه های مسلح در سوریه را داده بود.


یکی از مسئولان وزارت خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود، این کمک ها را بخشی از تعهدات سابق آمریکا در سال جاری میلادی به گروه های مسلح در سوریه دانست که ۲۵۰ میلیون دلار را شامل می شد.