به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از رویترز نوشت، بشار اسد در مصاحبه با نشریه اشپیگل ضمن رد مذاکره با شبه نظامیان سوری تصریح کرد، تا زمانی که شبه نظامیان مسلح سلاح های خود را کنار نگذارند، هیچ مذاکره ای با آنها انجام نخواهد شد.

وی افزود، روسیه اکنون بیشتر از گذشته از دولت سوریه حمایت می کند. بشار اسد گفت، وی معتقد نیست که بحران داخلی سوریه را بتوان از طریق مذاکره با شبه نظامیان مسلح حل و فصل کرد. اظهارات رئیس جمهور سوریه می تواند امیدواری ها در بین قدرت های غربی برای یافتن راهکاری سیاسی در زمینه پایان بحران سوریه را کاهش دهد.

وی تصریح کرد، به نظر من، یک مخالف سیاسی سلاح برنمی دارد. اگر شبه نظامیان سلاح های خود را کنار گذاشته و به زندگی عادی روزمره بازگردند، آنگاه ما با آنان مذاکره می کنیم.

بحران داخلی سوریه که از دو سال و نیم گذشته تاکنون ادامه داشته بیش از ۱۰۰ هزار قربانی داشته است. شورای امنیت سازمان ملل هفته گذشته قطعنامه ای را تصویب کرد که بر اساس آن بر از بین بردن سلاح های شیمیایی سوریه و دستیابی به راهکاری سیاسی برای بحران داخلی این کشور تاکید شده است.

واشنگتن دولت سوریه را عامل اصلی حمله شیمیایی اخیر به حومه دمشق می داند ولی دولت دمشق به شدت این ادعاها را رد کرده است. دولت سوریه و مقام های مسکو نیز شبه نظامیان مسلح را عامل اصلی این حمله شیمیایی مرگبار اعلام کرده اند. اسد در ادامه گفت، باراک اوباما هیچ سند و مدرک روشن و قطعی که ثابت کند دولت سوریه از سلاح های شیمیایی استفاده کرده است در اختیار ندارد.

وی گفت، اوباما چیزی جز دروغ ندارد. روس ها دوستان واقعی ما هستند. آنان بهتر از هر کس دیگری شرایط سوریه را درک می کنند. روس ها نسبت به شما در اروپا مستقل تر هستند. همه شما در اروپا وابسته و متکی به آمریکا هستید.

بشار اسد در ادامه یادآور شد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بیشتر از گذشته برای حمایت از ما مصمم شده است. اسد گفت، وی به هیچ وجه نگران سونوشت خود و خانواده اش نیست. با گذشت دو سال و نیم از بحران داخلی سوریه خانواده اسد همچنان در دمشق مانده اند.

وی افزود، سوریه انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور را دو ماه پیش از پایان دوره کنونی مسئولیت وی برگزار خواهد کرد. اگر احساس کنم عزم و اراده مردم سوریه دیگر در پشت من قرار ندارد دیگر به مسئولیتم ادامه نخواهم داد. اسد تاکید کرد، شاید دولت سوریه مرتکب اشتباهاتی در نخستین روزهای برخورد با اعتراضات داخلی شده باشد ولی همچنان مصمم به مقابله با تروریسم و دفاع از کشور است.