به گزارش پارس ، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، « باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا روز شنبه پایان « نمایش مضحک» کنگره این کشور را خواستار شد.

دولت آمریکا از هفته گذشته در پی ناتوانی نمایندگان کنگره در تصویب بودجه، تعطیل شده است. طرح خدمات درمانی مورد حمایت اوباما و دموکرات ها اصلی ترین عاملی است که به عدم توافق در مورد بودجه منجر شده است. مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریتی جمهوری خواه دارد، لایحه بودجه ای بدون تخصیص اعتبار به طرح خدمات درمانی را تصویب کرده و در مقابل مجلس سنا با اکثریت دموکرات از تصویب این لایحه سر باز می زدند.

در پی تعطیلی دولت فدرال آمریکا، حدود ۸۰۰ هزار کارمند به مرخصی اجباری بدون حقوق فرستاده شده اند. بیش از ۱.۳ میلیون کارمند هم باید بدون دریافت حقوق به کار خود ادامه دهند.

« باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در پی تعطیلی دولت فدرال، سفر خود به شرق آسیا را نیز لغو کرده است. وی قرار بود در این سفر در اجلاس سران کشورهای حوزه آسیا اقیانوسیه شرکت کند. « جان کری» وزیر خارجه به نیابت از وی در این اجلاس حاضر شده است. کری امروز با وجود آنکه تعطیلی دولت را « رخدادی گذرا» توصیف کرد، اما گفت تداوم یا تکرار این تعطیلی جایگاه جهانی آمریکا را تضعیف می کند.