به گزارش پارس به نقل از روزنامه کیهان، خالدبن احمد بن محمد در مصاحبه با روزنامه الحیات گفت: ایالات متحده به ما اطمینان داده که مذاکرات با ایران متمرکز بر پرونده هسته ای است و قبل از هر اقدامی در مورد ایران با کشورهای منطقه مشورت می کند.

وزیر خارجه بحرین درباره درهای گشوده بین ایران و آمریکا و حوادثی که در روابط دیپلماتیک دو کشور به وجود آمده اظهار داشت: هیچ تحولی مشاهده نمی کنم مگر در سخنان رئیس جمهوری ایران. دوست دارم بگویم اگر این مسئله به حسن روابط بین آمریکا و ایران منجر شود و باعث ثبات و امنیت گردد، ما را خوشحال می کند.

بن احمد این را هم گفته که « ما از متحدان خود در آمریکا شنیدیم که آنان گامی برنمی دارند مگر آنکه قبل از آن با دوستانشان در منطقه مشورت کنند. این مطلب را از وزیر خارجه آمریکا شنیدم و آنان تاکید کرده اند مذاکرات با ایران بر سر پرونده هسته ای است و در مذاکرات ۵+۱ آنان می خواهند که به راه حلی برای حل و فصل مسائل برسند و سعی می کنند ایران سیاست هایش را در قبال مسائل مختلف تغییر دهد و ایالات متحده هیچ اقدامی را بدون آنکه با ما (کشورهای عضو شورای همکاری) مشورت کند انجام نخواهد داد و ما در این باره از آنان تشکر می کنیم.