به گزارش پارس به نقل از فارس، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در پیام ساالانه خود به مناسبت آغاز سال نوی میلادی از اعدام جنگ سونگ تائک شوهرعمه خود دفاع کرد و اعدام او را تلاشی برای خنثی کردن یک توطئه بزرگ خواند.

وی گفت: از بین بردن یک فساد تفرقه برانگیز در داخل حزب اقدامی راسخانه و در جهت حفظ، بقا و تحکیم کشور بود.

وی در پیام ۳۰ دقیقه ای خود که از تلویزیون کره شمالی پخش شد گفت: حزب ما سال گذشته اقدامی جدی را برای از بین بردن افراد کثیف و منفور در داخل حزب انجام داد. جنگ سونگ تائک سعی داشت برای خود یک پایگاه قدرت ایجاد کند. تصمیم بجا و دقیق ما برای از بین بردن عاملان ضد حزب و ضد انقلابی به شدت به تحکیم اتحاد حزب حاکم کمک کرد.

جانگ سونگ بعد از کیم حونگ اون نفر دوم قدرت در این کشور بود و طبق گزارش ها مرد در سایه قدرت در کره شمالی محسوب می شد و نفوذ بسیار زیادی داشت.

وی در پیام تلویزیونی خود همچنین تاکید کرد: اگر جنگی در این سرزمین رخ دهد یک فاجعه هسته ای روی می دهد و آمریکا هرگز در امان نخواهد بود. ما با وضعیت خطرناکی مواجه هستیم که ممکن است یک درگیری کوچک و تصادفی منجر به یک جنگ تمام عیار شود.

من برای صلح التماس نمی کنم و متعهد می شوم از کره شمالی مسلح به سلاح اتمی در مقابل دشمنان دفاع کنم.

با این حال وی در اقدامی نادر خواستار بهبود روابط کشورش با کره جنوبی و تقویت نیروهای نظامی برای مقابله با تهدیدات شد.

کیم گفت: پیونگ یانگ به دنبال ایجاد فضای مناسب برای بهبود روابط با سئول است.

در این پیام ۳۰ دقیقه ای که تلویزیون کره شمالی آن را پخش کرد، کیم جونگ اون دستاورهای سال گذشته کشورش را مورد بررسی قرار داد و دستوراتی درباره سال ۲۰۱۴ صادر کرد.

این برای بار دوم است که رهبر کره شمالی به صورت گفتاری در آغاز سال نوی میلادی برای مردم کشورش صحبت می کند و سیاستهای سال پیش رو را تشریح می کند.