به گزارش پارس ، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: کره شمالی امروز شنبه نسبت به وقوع یک جنگ همه جانبه در شبه جزیره کره هشدار داد و از آمریکا خواست رزمایش دریایی مشترک خود که از روز پنج شنبه آغاز شده است را متوقف کند.

کره شمالی برگزاری این رزمایش دریایی که با مشارکت ژاپن و کره جنوبی در سواحل شرقی شبه جزیره برگزار می شود را نوعی باجگیری هسته ای خوانده است.

کمیسیون دفاع ملی کره شمالی به ریاست کیم جونگ اون رهبر این کشور اعلام کرد؛ دولت آمریکا باید سیاست های خصمانه خود علیه پیونگ یانگ را متوقف کند.

سخنگوی کمیسیون دفاع ملی کره شمالی در بیانیه ای که در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شده است تاکید کرد؛ ایالات متحده باید درنظر داشته باشد که رفتارهای بی پروایانه و تحریک آمیز آن منجر به اقدامات تلافی جویانه و در نهایت باعث یک جنگ تمام عیار با این کشور خواهد شد.

رزمایش آمریکا، ژاپن و کره جنوبی که یک ناو هواپیمابر هسته ای آمریکا نیز در آن مشارکت دارد با واکنش شدید و عصبانیت پیونگ یانگ مواجه شده است.

کره شمالی در بیانیه خود همچنین خواسته است که آمریکا تحریم های اقتصادی علیه پیونگ یانگ را لغو کند و باجیگری هسته ای و رزمایش های نظامی خود علیه این کشور را متوقف کند.

این رزمایش بعد از آن صورت می گیرد که سئول و واشنگتن هفته گذشته در خصوص یک راهبرد مشترک برای بررسی آنچه که تهدید رو به افزایش حمله هسته ای کره شمالی نامیدند، به توافق رسیدند.

روز سه شنبه، کره شمالی هشدار « فاجعه هولناک» به آمریکا داد و ارتش خود را به حالت آماده باش درآورد و بیانیه ای را صادر کرد که در آن نوشته شده بود: آمریکا به طور کامل مسئول فاجعه هولناک غیرمنتظره ای است که در انتظار نیروهای امپریالیست تهاجمی این کشور خواهد بود.